بازدید سایت : ۹۵۶۶۶

ماجرای بنزین ۳۸ هزار تومانی چیست؟

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: از اصلاح فرهنگ مصرفی تا اصلاح قیمت بنزین و همچنین از اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف تا توسعه حمل‌و نقل عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

ماجرای بنزین ۳۸ هزار تومانی چیست؟
تین نیوز |

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: از اصلاح فرهنگ مصرفی تا اصلاح قیمت بنزین و همچنین از اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف تا توسعه حمل و نقل عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم؛ ناصر عاشوری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از ناترازی روزانه ۸ تا ۱۴ میلیون لیتر بنزین در ایران خبر داد و گفت: بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان برای ایران تمام می شود.

عاشوری اظهار کرد:  بحث ناترازی بنزین فقط بحث تولید نیست، بلکه باید توجه ویژه ای به مدیریت مصرف بنزین و اصلاح روش های غلط مصرفی در کشور داشته باشیم.

وی افزود: از اصلاح فرهنگ مصرفی تا اصلاح قیمت بنزین و همچنین از اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف تا توسعه حمل و نقل عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری به ۱۱۲ میلیون لیتر رسیده، درحالی که تولید بنزین روزانه بین ۹۸ تا ۱۰۴ میلیون لیتر است.

وی ادامه داد: از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۲ ۳۸ تا ۴۰درصد مصرف بنزین رشد داشته و عوامل مختلفی از جمله عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در آن دخیل است؛ تعداد اتوبوسهای برون شهری و درون شهری ایران به جای افزایش کاهش داشته و کار موثری برای توسعه حمل و نقل ریلی انجام نداده ایم.

عاشوری با بیان اینکه امروز اگر آب معدنی در باک خودروها بریزیم، به مراتب گران تر از بنزین است، گفت: دولت و مجلس باید شجاعانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین ورود کنند و پس از آن باید به افزایش پلکانی سالانه قیمت بنزین و حامل های انرژی بازگردیم.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر بنزینی که به کشور وارد می شود، ۳۸ هزار تومان برای ایران تمام می شود.

وی افزود: در بخش تولید، اینکه در انتظار راه اندازی یک پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه ای بمانیم، رویکرد درستی نیست؛ بلکه می توانیم ده ها پالایشگاه ۱۰ تا ۴۰ هزار بشکه ای به عنوان پالایشگاه های کوچک با استفاده از توان بخش خصوصی احداث کنیم که هم در راستای اصول پدافندغیرعامل است و هم به افزایش ظرفیت تولید فرآورده های نفتی کشور به ویژه بنزین منجر می شود.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از اضافه شدن پالایشگاه آبادان به جمع پالایشگاه های ذیل نظر انجمن پالایش نفت کشور خبر داد و گفت: واگذاری سهام پالایشگاه آبادان بر اساس قانون مربوطه، در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: پالایشگاه های کشور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴۱ همت سوددهی داشته اند که نسبت به سال قبل این میزان کاهش داشته؛ این درحالی است که باید ۳۱ همت را به عنوان مالیات مستقیم به دولت بدهیم و در جمع مطالبات نیز، ۱۶۸ همت از دولت طلبکاریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.