بازدید سایت : ۹۵۶۶۶

◄ تاکسیرانان بخوانند/خرید بی 511 صرفه اقتصادی دارد؟

خودروی بی 511 قرار است به خانواده تاکسی های نونوار شده شهر تهران افزوده شود و هم اکنون در سبد پیشنهادی به تاکسیرانان برای نوسازی قرار دارد. این خودرو یکی از سدان های کوچک و در کلاس خودروهای اقتصادی است که از مزیت هایی آن مصرف سوخت کم عنوان می شود.

تاکسیرانان بخوانند/خرید بی 511 صرفه اقتصادی دارد؟
تین نیوز |

خودروی بی 511 قرار است به خانواده تاکسی های نونوار شده شهر تهران افزوده شود و هم اکنون در سبد پیشنهادی به تاکسیرانان برای نوسازی قرار دارد. این خودرو یکی از سدان های کوچک و در کلاس خودروهای اقتصادی است که از مزیت هایی آن مصرف سوخت کم عنوان می شود.

به گزارش تین نیوز، چانگان آلسوین یکی از سدان های کوچک و اقتصادی است که در کشورهای آسیایی عرضه می شود. خودروسازی فردا این خودرو را با نام FMC 511 (فردا 511) به دست مشتریان ایرانی رسانده است. البته به دلیل تعرفه ها و هزینه ها، خودروهای اقتصادی بعد از ورود به بازار ایران، قیمتی در سطح خودروهای میان رده جهان پیدا می کنند.

فردا 511 یکی از خودروهایی است که از سال ۱۴۰۳ وارد تاکسیرانی تهران شده و نسخه تاکسی این ماشین با نام بی ۵۱۱ تحویل تاکسیرانان می شود. براساس اعلام سازمان تاکسیرانی در یک ماهه اخیر ۵۰ نفر متقاضی دریافت خودروی بی ۵۱۱ در تهران بوده اند.

سازمان تاکسیرانی۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۸ درصد برای نوسازی خودروی تاکسی برای متقاضیان این خودرو در نظر گرفته است و خودروساز نیز تسهیلات ۳۰۰ میلیونی با کارمزد ۱۴ درصد در نظر گرفته است.

تاکسی بی 511

مشخصات فنی

فردا FMC 511 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که حداکثر قدرت و گشتاور آن به ۱۰۷ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن.متر می رسد. گیربکس دوکلاچه ۵ سرعته قدرت موتور را به چرخ های جلو می رساند. اگرچه ممکن مشخصات فنر فردا FMC 511 در نظر بعضی رانندگان برای خرید ماشین رضایت بخش نباشد، اما برای یک ماشین کوچک اقتصادی و رفت و آمد روزمره کافی است.

مزیت اصلی FMC511 مصرف سوخت اقتصادی آن است که طبق اعلام سازنده، در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر بنزین نیاز دارد. این عدد از سدان های کوچک ملی ساینا S و سهند S کمتر است و با پژو ۲۰۶ و جک J4 در یک رده قرار می گیرد.

معمولا در خودروهایی مثل اف ام سی 511 یا از گیربکس دستی استفاده می شود، یا از جعبه دنده اتوماتیک معمولی و بهره گیری از گیربکس دوکلاچه چندان رایج نیست. گیربکس دوکلاچه تمایل دارد تا ماشین را به سمت جلو هل دهد، که این قضیه می تواند برای رانندگان تازه کار یا ناآشنا با جعبه دنده DCT کمی چالش برانگیز باشد.

همچنیندر سرعت های پایین ۵۰ – ۶۰ کیلومتر بر ساعت ممکن است کمی سر و صدا و لرزش را پشت فرمان فردا ۵۱۱ حس کنید. با این حال، اگر قلق رانندگی با FMC 511 دستتان بیاید، سواری نرم و راحتی را تجربه می کنید.

بیشتر بخوانید:

آغاز دور جدید ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو برای نیمه دوم سال+جزئیات جدید طرح فروش

آپشن ها و امکانات

سطح آپشن های FMC 511 پایین است، به طوری که در این بخش هم رده خودروهای ملی سهند و اطلس قرار می گیرد، در صورتی که فاصله قیمتی زیادی با ماشین های ایرانی دارد.

کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور و دوربین عقب، ترمز کمکی، اتولایت و دی لایت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و سانروف از امکانات نسخه مونتاژی چانگان آلسوین در ایران است.

این خودرو در بازارهای دیگر کشور مثل روسیه و پاکستان به کروز کنترل و دوربین جانبی مجهز است که فردا موتورز آنها از فهرست آپشن های نسخه مونتاژی حذف کرده است.

بی 511

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.