افزایش قطعات تقلبی در بازار مشکل ساز شده است
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: هر چند قطعات خودرو در بازار موجود است، اما مسئله ای که مشکل ساز شده تشخیص قطعات اصل از تقلبی است که اگر بحث «شناسه کالا» مجددا مطرح شود این مشکل نیز حل خواهد شد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: هر چند قطعات خودرو در بازار موجود است، اما مسئله ای که مشکل ساز شده تشخیص قطعات اصل از تقلبی است که اگر بحث «شناسه کالا» مجددا مطرح شود این مشکل نیز حل خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص وضعیت این صنف در سالی که گذشت اظهار کرد: در خصوص سالی که گذشت باید بگویم سختی های زیادی را متحمل شدیم که بزرگترین مشکل این صنف تامین قطعات بود چرا که بخش زیادی از قطعاتی که بازار را فرا گرفته است قطعات تقلبی است و متاسفانه ضربه زیادی از این بابت خوردیم و ما را زیر سوال برده است و دچار چالش شده ایم و این مسئله بزرگ ترین مشکل صنف ما شده است.
او در مورد راهکار پیشنهادی برای حل این مشکل گفت: یک طرحی را وزارت صمت راه اندازی کرده بود با نام «شناسه کالا» تا مانع از رواج قطعات تقلبی در بازار شود، اما این طرح خوب از همان روزهای اول با شتاب زدگی آغاز شد و پس از مدتی به دلیل اشکالاتی که داشت متوقف شد.
نیک آئین افزود: به نظر می رسد این طرح باید با رفع نواقص و ایراداتی که دارد بار دیگر به شکلی درست و اصولی به اجرا درآید تا بتوانیم از سامانه «شناسه کالا» که اصالت کالا را تایید می کند استفاده کنیم هر چند بارها مطرح شده است اما متاسفانه بازخورد خوبی نداشته است.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در مورد برنامه های این صنف برای سال آینده نیز گفت: در ابتدا می خواهم پیشاپیش ماه مبارک رمضان و عید نوروز را تبریک بگویم و اعلام کنم که ۱۰۰ واحد صنفی به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروز به مردم عزیز خدمت رسانی خواهند کرد که آدرس آنها به زودی اعلام خواهد شد.
او ادامه داد: توصیه ام به مردم این است که کسانی که قصد دارند برای سفر اقدام کنند، تعمیرات را به روزهای پایانی سال موکول نکنند و سعی کنند در این مدت باقی مانده تا روزهای پایانی سال نیاز تعمیراتی خودشان را انجام دهند.
نیک آئین افزود: ما برای صنف خودمان بخش های آموزشی در پیش داریم تا بتوانیم صنف مان را برای تعمیر خودروهای نسل جدید به روز کنیم اما متاسفانه دانش تعمیرات خودروهای جدید موجود نیست و ما هم مشکل تامین قطعات داریم و در بخش دانش مربوطه هم شرکت های واردکننده و خودروساز تعامل کافی با ما ندارند، اما ما اعلام می کنیم آماده تعامل هستیم تا حداقل این دانش را انتقال دهند.
او در ادامه عنوان کرد: هر چند مشکلی در حوزه تامین قطعات نداریم اما چالش اصلی ما تنها در بخش قطعات تقلبی است، چرا که در بخش خودروهای خارجی که بخش زیادی از آن را قطعات وارداتی تشکیل می دهد این مشکل ایجاد شده است. هر چند قطعات موجود است و به وفور هم در بازار وجود دارد اما مشکل همان تشخیص قطعات اصل از تقلبی است که اگر بحث «شناسه کالا» دوباره ایجاد شود این مشکل حل خواهد شد ودرخواست ما از دولتمردان این است که در سال آینده این طرح به صورت اصولی انجام شود، نه به صورت هیجانی و لحظه ای که دوباره منجر به شکست شود.
او در پایان گفت: صنف ما یک صنف زحمتکش و البته مظلوم است که نیاز به رسیدگی بیشتری دارد. درخواستمان بحث بیمه درمان و بازنشستگی برای اعضاء است که بازنشستگی بیست و پنج ساله را برای ما لحاظ کنند و از این بابت هم از دولت درخواست کمک و مساعدت داریم.