تولید خودرو در کشور باید به ۳ میلیون دستگاه در سال برسد / خودروسازان هزینههای زائد را کاهش دهند
تین نیوز | یك عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأكید بر این كه ایجاد واحدهای بزرگ خودروسازی و افزایش تیراژ تولید، ضمن كاستن از هزینههای تمام شده بر كاهش قیمت خودرو نیز تأثیر خواهد گذاشت، گفت: تا هنگامی كه تولید خودرو در کشور به 3 میلیون دستگاه در سال نرسد، سود چندانی عاید صنعت خودرو نمیشود و در نتیجه این صنعت، توسعه مورد انتظار را تجربه نخواهد كرد.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، نادر قاضیپور افزود: جذب سرمایهگذاران داخلی و رشد تولید خودرو، علاوه بر افزایش كیفیت باعث كاهش هزینه تولید خواهد شد و این مهم با اولویت قرار دادن اقداماتی نظیر قطع هزینههای زائد شركتهای خودروسازی و جذب مشاركت بخش خصوصی جهت سرمایهگذاری در این بخش محقق میشود.
وی با اشاره به این كه معضل اصلی صنعت خودروی ایران مشکل مدیریتی است، اظهار كرد: باید خودروسازان مورد حمایت و توجه قرار گیرند تا میزان تولید سالانه خود را به 3 میلیون دستگاه در سال افزایش دهند و در بازارهای جهانی حضور پر رنگی داشته باشند و بتوانند سهم قابل توجهی از بازار بینالمللی خودرو را به خود اختصاص دهند.
قاضیپور با بیان این كه متأسفانه دولت كمتر در جهت سیاستهای كلی نظام كه همان توجه به اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از اشتغال داخلی است، حركت نموده، تصریح كرد: امروز شورای رقابت و اكثر نمایندگان مجلس معتقدند كه خودروسازان باید نسبت به كاهش قیمت و افزایش كیفیت اقدام كنند تا بتوانند در بازارهای جهانی حضور رقابتی داشته باشند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأكید بر این كه هم زمان با رفع تحریمها باید هزینههای زائد و بی انضباطیهای مالی در شركت های خودروسازی پایان پذیرد، نرخ بالای تسهیلات بانكی به این شركت ها كاهش یآبد و از ورود خودروها و قطعات بی كیفیت چینی به كشور جلوگیری به عمل آید، خاطرنشان كرد: در این صورت و با رفع مشكلات مدیریتی، میتوان امیدوار بود كه خودروها و قطعات ایرانی به دست نیروهای توانمند ایرانی ساخته شده و وارد بازارهای جهانی شوند.