مسیر اهواز – شیراز چهار خطه میشود
استاندار خوزستان گفت: در برنامهای سه تا چهارساله محور بین استانی اهواز- شیراز چهار خطه میشود.
غلامرضا شریعتی در آیین کلنگ زنی باند دوم سه راهی آغاجاری – بهبهان که در این محور برگزار شد، اظهار کرد: باند دوم سه راهی آغاجاری – بهبهان یک قطعه از بزرگراه اهواز – شیراز است و در سه بخش اهواز – بهبهان، بهبهان به سمت بابا میدان و بخش آخر نیز از بابا میدان تا شیراز است. در این مدت دو بخش بهبهان به سمت بابا میدان و بابا میدان به سمت شیراز فعال تر از پروژه اهواز به سمت بهبهان بوده و تا حدی به این بخش از محور کم لطفی شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، شریعتی افزود: باند دوم سه راهی آغاجاری – بهبهان یک قطعه از بزرگراه اهواز – شیراز و بخشی از کریدور جنوب است که باید ایجاد شود تا زیرساخت ارتباطی کشور به یک سطح قابل قبولی از استانداردها برسد و بتواند به توسعه کشور کمک کند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: مسئولان خوزستان باید این مسائل را طلب کنند و با تلاش حق استان را بگیرند. چند بار درخواست شد تا اجرای پروژه به استان واگذار شود زیرا کارهایی که برای اجرا به استان تفویض شده است علی رغم بی پولی و کمبود اعتبار شاهد پیشرفت مناسبی در آن طرح ها بوده ایم.
شریعتی عنوان کرد: تاکنون در کارهایی که به استان تفویض شده، پیمانکاران با استفاده از توان، ظرفیت و ماشین آلاتی که در اختیار دارند، کار را به خوبی پیش برده اند و این مسئله در حالی است که اعتباری نیز در اختیار آن ها قرار نگرفته و از ظرفیت و توان پیمانکاران درون استان برای افزایش رفاه مردم استفاده شده است.
وی گفت: باند دوم سه راهی آغاجاری – بهبهان یک قطعه از بزرگراه اهواز – شیراز و بخشی از کریدور جنوب است که باید ایجاد شود تا زیرساخت ارتباطی کشور به یک سطح قابل قبولی از استانداردها برسد و بتواند به توسعه کشور کمک کند اما در قطعه ای از این بزرگراه که در خوزستان قرار دارد، حق استان ادا نشده است.
استاندار خوزستان اظهار کرد: در این مسیر از بهبهان به سمت بابا میدان با یک ردیف اعتباری در حال اجرا است. در این بخش از پل خیرآباد به سمت بابا میدان فعال است اما از بهبهان به سمت پل خیرآباد پروژه فعال نیست. در این زمینه باید حق استان ادا شود و حق گرفتنی است و استان باید حق خود را بگیرد.
شریعتی ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح ها در فاصله زمانی چندساله شاهد چهار خطه شدن مسیر اهواز به شیراز باشیم تا مردم با اطمینان خاطر بهتری سفر کنند و دغدغه کمتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: استان خوزستان در حمل کالا در کشور دارای رتبه اول است. همچنین از بابت جابه جایی مسافر استان خوزستان رتبه سوم کشور را دارد اما از نظر استانداردهای جاده در رتبه ششم قرار داریم و این به معنای آن است که تردد در جاده های خوزستان با خطر بیشتری مواجه است.
استاندار خوزستان گفت: این مسئله می طلبد تا همه دست به دست هم برای توسعه استان تلاش کنند. باید از عقب ماندگی های ایجاد شده در استان عبرت بگیریم و با هم مخالفت نکنیم و برای عمران، آبادانی و توسعه کل استان تلاش کنیم. اگر بخشی از استان توسعه پیدا کند و بخشی از آن توسعه پیدا نکند، توسعه نامتوازن است و باید همه استان از نظر زیرساخت ها به صورت متوازن توسعه پیدا کنند.
شریعتی با بیان این که زیرساخت ها باید برای کل استان اصلاح شود، خاطرنشان کرد: با توجه به قول هایی که داده شده، امیدواریم در یک سال آینده شاهد تکمیل کل مسیر اهواز – بهبهان باشیم. پیمانکاران نیز در این زمینه باید فعال شوند و انتظار داریم جاده با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی به اتمام برسد.
استاندار بجای تنبل بازی استین بالا بزنه بیستو پنج کیلومتر دیگه این همه عزا وگریع نداره از خیرآباد تا بهبهان بیست وپپنج کیلومتر مثل هلو صافه نه تراش کوه میخواد نه دره میخواد پر بشه بخور بخواب رو کم کنه همه چیز درست میشه از اهواز تا بهبهان هم صافه