تکمیل طرح قطار شهری برای اهواز ضروری است
شهردار اهواز گفت: به دلیل اینکه سایر وسایل حمل ونقل عمومی همچون اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبه رو است، تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلان شهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.
شهردار اهواز گفت: به دلیل اینکه سایر وسایل حمل ونقل عمومی همچون اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبه رو است، تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلان شهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، رضا امینی اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز در ۴ خط و در فازهای مختلف آغاز شد، در حالی که سایر کلان شهرها در حال حاضر از قطار شهری استفاده می کنند در اهواز به بغضی در گلوی شهر تبدیل و موجب گلایه شهروندان شده است.
وی افزود: خط اول این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر شرق و غرب اهواز را با گذر از زیر رودخانه کارون به هم متصل می کند دارای ۳۲ کیلومتر است که در مجموع ۲۸ درصد پیشرفت دارد، تکمیل فاز یک و دو این خط به طول ۱۱ کیلومتر برای تکمیل در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار اهواز با اشاره به دلایل، مسائل و مشکلات ایجاد شده بر سر راه احداث قطار شهری اهواز ادامه داد: در طول سال های گذشته به دلیل مشکلات حقوقی و اختلاف با پیمانکار این پروژه بلاتکلیف مانده بود که با روی کار آمدن دولت جدید و اراده ای که جهت تکمیل پروژه قطار شهری اهواز وجود داشت، با ورود دستگاه قضا حکم خلع ید پیمانکار صادر و در حال حاضر مراحل تغییر و تحول کارگاه ها طی می شود.
امینی با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهر پرتراکم ترین نقطه اهواز است، تصریح کرد: بیشترین تقاضای سفر به مرکز است و به دلیل اینکه سایر موارد حمل ونقل عمومی مانند اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبه رو است تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلانشهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.
وی با اشاره به اینکه پیش از این شهرداری اهواز به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بانکی امکان استفاده از اوراق بهادار را نداشته، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده به دنبال دریافت اوراق جهت تأمین اعتبار پروژه هستیم تا علاوه بر اعتبار دولتی و پرداخت سهم شهرداری بتوانیم طی دو سال آینده فاز یک و دو از خط یک را به بهره برداری رسانیم.
شهردار اهواز اضافه کرد: قطار شهری اهواز در مجموع دارای ۲۳ ایستگاه است که از آن ها می توان به عنوان مجتمع تجاری برای تأمین بخشی از هزینه ها استفاده کرد، تاکنون ۱۱ ایستگاه تکمیل شده که ۳ ایستگاه دیگر نیز در حال تکمیل است.
امینی گفت: اراده دولت فعلی و حاکمیت بر این است تا عقب ماندگی های اهواز از سایر کلان شهرها جبران شود، اگر کارها و امور به سرعت انجام شود می توانیم در همین دولت از پروژه قطار شهری اهواز بهره برداری کنیم، علاوه بر آن با رایزنی های انجام شده بخشی از واگن های خریداری شده برای کلان شهرها به اهواز نیز اختصاص یافته است تا در صورت تکمیل فاز یک و دو به سرعت از آن ها استفاده شود و مشکلی جهت تأمین واگن نداشته باشیم.