زیرساخت های حمل ونقل همگانی شهر اهواز بهبود می یابند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به تلاش برای ارتقای زیرساخت های حمل و نقل همگانی شهر، از آغاز نصب ایستگاه های اتوبوس جدید خبر داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به تلاش برای ارتقای زیرساخت های حمل و نقل همگانی شهر، از آغاز نصب ایستگاه های اتوبوس جدید خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حجت الله سلیمانی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته در اهواز کمتر از ۵۰۰ ایستگاه اتوبوس ایجاد شده است، اظهار کرد: در شهر اهواز حدود یک هزار محل توقف اتوبوس داریم و از این تعداد، حدود ۴۰۰ ایستگاه اتوبوس فاقد سایه بان هستند. سال گذشته قرارداد خرید ۱۰۰ ایستگاه جدید اتوبوس با مبلغ ۷۳ میلیارد ریال منعقد شد و اکنون نصب ایستگاه ها در سطح شهر آغاز شده است و در مدت دو ماه به پایان می رسد.
وی افزود: این ایستگاه ها هم شکل و با نمایی برگرفته از الگوی ایرانی - اسلامی طراحی شده اند و المان هایی از اهواز از جمله پل کابلی، پل سفید و همچنین برخی مفاهیم فرهنگی در طرح آن ها لحاظ شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه سعی شده است با ساخت سکوی استاندارد، دسترسی همسطح به ایستگاه ها مناسب باشد، گفت: یک شکل بودن ایستگاه ها موجب می شود هارمونی در ایستگاه های اتوبوس سطح شهر ایجاد شود. تم رنگی ایستگاه ها نیز سفید، سبزآبی یا آبی فیروزه ای است.
وی بیان کرد: در جاهایی که تقاضای استفاده از ایستگاه ها بیشتر است، در تلاش هستیم ایستگاه های مکانیزه ایجاد کنیم. ایستگاه های قبلی که حدود ۱۲ سال پیش ساخته شدند، به درستی نگهداری نشدند بنابراین در راستای افزایش مطلوبیت سیستم حمل و نقل همگانی، عملیات بازسازی این ایستگاه ها را آغاز کرده ایم. علاوه بر آن، ایستگاه های مکانیزه جدید در برخی محل های پرتقاضا از جمله پایانه غدیر ساخته می شوند.
سلیمانی با بیان اینکه هزینه ساخت ایستگاه مکانیزه حدود ۱۵ برابر ایستگاه معمولی است، گفت: برای ساخت ایستگاه های مکانیزه، اولویت با نقاطی است که حجم مسافران زیاد است اما برای رعایت عدالت اجتماعی، اولویت بر رفع کمبود ایستگاه های اتوبوس معمولی در همه محله های شهر است و بعد ایستگاه های مکانیزه ایجاد می شود.
وی بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری با نوسازی ناوگان، خرید اتوبوس، توسعه پایانه ها، اجرای خط BRT و اجرای ایستگاه های معمولی و مکانیزه جدید، اهتمام ویژه ای به ارتقای زیرساخت های حمل و نقل همگانی شده است. ایستگاه های خط یک سامانه اتوبوس تندرو (BRT) نیز مکانیزه و مجهز به سیستم سرمایشی خواهند بود.
باسلام خدمت انسانهای فهمیده وحلال خوراهواز ...بنده کسی نیستم چوز یک شهروند نظری اکثریت مردم چرا الان نزدیک به 18/19سال است از کولنک زنی مترو میگذرد ولی هیچ اتفاقی در پیشرفت وراه اندازی خبری نیست مگر گناه این مردم چیست چرا پشت گوش میندازن ووووقضاوت با مسولین که زمانی گرفتن پست هزارتا قسم وعدهای میدن