بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

فرودگاه ماهشهر از حالت اختصاصی برای مدیران پروازی پتروشیمی ها خارج شود

نماینده مجلس با انتقاد از پروازی بودن مدیران شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: فرودگاه ماهشهر باید از حالت اختصاصی برای تردد مدیران پروازی پتروشیمی ها خارج شود.

فرودگاه ماهشهر از حالت اختصاصی برای مدیران پروازی پتروشیمی ها خارج شود
تین نیوز

نماینده مجلس: فرودگاه ماهشهر از حالت اختصاصی برای مدیران پروازی پتروشیمی ها خارج شود

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نماینده مردم ماهشهر، بندر امام، امیدیه، هندیجان و بخش جودکی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پروازی بودن مدیران شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: فرودگاه ماهشهر باید از حالت اختصاصی برای تردد مدیران پروازی پتروشیمی ها خارج شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امیر حیات مقدم اظهار کرد: تعداد زیادی از مدیران شرکت های پتروشیمی مستقر در ماهشهر غیر بومی هستند که این امر باعث بی توجهی آنها به مقوله اشتغال نیروهای بومی شده است.

حیات مقدم با ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری در حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: اینکه فرودگاه ماهشهر در اختیار مدیران پروازی شرکت های پتروشیمی است و مردم عادی به دلیل چارتر بودن پروازها نمی توانند از این ظرفیت استفاده کنند، جای تاسف دارد.

وی با درخواست از وزیر نفت برای پیگیری های لازم در این خصوص، گفت: اگر هزینه های این فرودگاه برای رفع مشکلات معیشتی و کاهش نرخ بیکاری صرف شود، بخش زیادی از چالش های موجود منطقه کاهش می یابد.

حیات مقدم افزود: حضور نیروهای غیربومی در مشاغل پتروشیمی به گونه ای است که علاوه بر مدیران، تعداد قابل توجهی از معاونان و حتی کارشناسان به صورت پروازی در تردد هستند.

فرودگاه ماهشهر فرودگاهی تحت مالکیت وزارت نفت است و شرکت های هواپیمایی کارون، قشم، کیش ایر و پارس ایر به مقصدهای پروازی تهران، مشهد، شیراز و اصفهان در این فرودگاه فعالیت دارند.

نرخ بالای بیکاری در ماهشهر نتیجه عملکرد اشتباه هلدینگ های اقتصادی در استخدامی ها

نماینده مردم ماهشهر، بندر امام، امیدیه، هندیجان و بخش جودکی وضعیت نگران کننده بیکاری در منطقه را نتیجه عملکرد اشتباه هلدینگ های اقتصادی در اعمال ضرایب برای جذب نیروی های بومی عنوان کرد و گفت: با وجود ۳۰ هزار جوان بیکار در منطقه، هلدینگ های اقتصادی به شکلی ضرایب را اعمال می کنند که ۶۰ درصد استخدامی ها به نیروهای غیربومی اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: فرآیند استخدام نیرو در شرکت های پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ ها به بازنگری نیاز دارد و در این زمینه وزارتخانه های مربوطه باید این مطالبه مردم استان خوزستان را در دستور کار قرار دهند.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده ای به وسعت ۲ هزار و۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در شهرستان ماهشهر، بخش بندرامام خمینی (ره) قرار گرفته شده است.

در حال حاضر ۲۱ مجتمع تولیدی با ظرفیت اسمی ۲۶ میلیون تن محصول پتروشیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی طراحی و احداث شده اند. حدود ۴۰ درصد ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور در این منطقه وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.