اعتبار پروژه قطار شهری اهواز چگونه تامین می شود؟
تفاهم نامه آغاز دوباره کار در پروژه قطار شهری اهواز شامل اجرای دو فاز از خط اول این پروژه است که اجرای آن به ۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که فعلا ۵ هزار میلیارد تومان برای تزریق به آن پیش بینی شده است.
تفاهم نامه آغاز دوباره کار در پروژه قطار شهری اهواز شامل اجرای دو فاز از خط اول این پروژه است که اجرای آن به ۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که فعلا ۵ هزار میلیارد تومان برای تزریق به آن پیش بینی شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان و مراسم انعقاد قرارداد پروژه قطار شهری اهواز که امروز (۶ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته توانستیم پرونده پیچیده قطار شهری اهواز را به سرانجام برسانیم و با بررسی های انجام شده بین چندین شرکت، امروز تفاهم نامه این پروژه با شرکت «شمس عمران» وابسته به وزارت دفاع منعقد شد.
خانچی با بیان اینکه این شرکت در حوزه اجرای قطار شهری تجربه دارد، افزود: هدف ما از انعقاد این تفاهم نامه در شورای اداری خوزستان این است که شهرداری اهواز و پیمانکار قطار شهری بدانند پشتوانه مدیریت ارشد خوزستان و همه ظرفیت استان را دارند و امیدواریم در مدت کوتاهی، فاز و یک دو این پروژه را به سرانجام برسانیم.
سیاوش محمودی عضو شورای شهر اهواز هم گفت: برای تضمین اجرای این پروژه در شورای شهر اهواز مصوب کردیم از محل ۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دولت برای پروژه های قطار شهری، شهرداری اهواز درخواست ۴ هزار میلیارد تومان از دولت را داشته باشد. ۵۰ درصد این مبلغ را شهرداری و ۵۰ درصد را دولت پرداخت می کند. یک هزار میلیارد تومان هم از محل انتشار اوراق توسط شهرداری اهواز برای این پروژه پیش بینی شده است.
وی افزود: در مجموع برای اجرای این پروژه که شامل دو فاز و از میدان فرودگاه تا میدان دانشگاه شهید چمران اهواز است، ۶ هزار میلیارد تومان نیاز است که فعلا ۵ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: برای تامین سهم شهرداری از محل اوراق مشارکت، املاکی در نظر گرفته شده است که بنا است به سازمان قطار شهری تحویل داده شود و از محل فروش املاک، این سهم تامین شود. همچنین مقرر شده است مبالغی از طریق فروش بخشی از املاک پارکینگ طالقانی که در حال رسیدن به مرحله نهایی است، به پروژه قطار شهری تزریق شود.
محمودی گفت: پیمانکار جدید قطار شهری اهواز، شرکت «شمس عمران» از شرکت های وابسته به وزارت دفاع و در حال اجرای قطار شهری اصفهان و شیراز است.
وی افزود: این پروژه از نظر فنی مشکلی ندارد و امیدواریم بنا بر پیش بینی ها با سرعت ادامه پیدا یاند و در ۱۸ تا ۲۰ ماه تکمیل شود.
تاالان کلی بودجه کلان صرف پروژه قطارشهری اهوازشده،ولی آیاکاری راهم پیش بردن..
شهرداراهوازپاسخگوباشند.
اعتبار ان حدود ۲۰ سال قبل با دیگر شهرهای بزرگ کشور تامین شد ولی اتها کحا اهواز چی شد غیر از ان ۱۴۹ میلیون دولار کمک سازمان ملل سال ۸۵ چی شد کجا رفت خوزستان جنگزده و چپاول شده با مافیای فساد و تبعیض حتی استخدامهای غیر بومی و جوانان بیکار ما حسبی الله و نعم الوکیل الله متعال جای حقی نشسته .....
مهم نیست چگونه تامین شود ...
مهم اینه چگونه چپاول و غارت می شود .
مهم اینه چگونه مسئولان نالایق برای خودشیرینی اعتبار رو وانکرده پس،میفرستن
گیریم ک بعد ۲۰ سال دوباره خاستین شروع کنید و بر فرض محال هم بودجه رو نمیکشید بالا.. میخام ببینم کی جرات داره سوار متروی اهواز بشه؟ یه فاجعهی ب تمام معنا. از هر کجا رد شده ساختمونا ترک خوردن یا ریختن. معلوم نیس وضع خود مترو چجوره. کلی اساتید دانشگاه و مهندسین بهتون هشدار دادن ولی هیچ کس گوش نکرد. فقط میخاین بودجه بگیرین ک بکشین بالا
خدا خیرتون بده اهواز کاری ب خیابانهای اهواز نداشته باشید همینطوریم بعد هر باردنی ریزش دارن هزینه که پرسیدن نداره از جیب مردم بدبخت تامین میشه
اگر قراره خدمتی ب شهر اهواز بشه فاظلاب درست کنید که مردم غرق در نجاست نشن
اگر واقعا خیری دارید
یا فقط ب جیب خودتون فکر میکنید مردم اهواز مردم خون گرم ولی در عوض فقیر و بدبختن که شماها خون شونو میمکید
جوانان خودشون بیکارن کل شرکتا از شهرستان نیرو میگیرن یکم از خدا بترسید