بازدید سایت : ۳۱۶۸۷

فرسودگی ناوگان مهم ترین معضل تاکسیرانی اهواز

اگر بتوانیم سالی ۵۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم، حداکثر دو تا سه سال آینده و تا پایان ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۵ تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی خواهد شد.

فرسودگی ناوگان مهم ترین معضل تاکسیرانی اهواز
تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه فرسودگی مهم ترین چالش ناوگان تاکسیرانی اهواز است گفت: اگر بتوانیم سالی ۵۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم، حداکثر دو تا سه سال آینده و تا پایان ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۵ تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا ، امیر صفی خانی اظهار کرد: فرسودگی مهمترین چالش ناوگان تاکسیرانی اهواز است، طبق استانداردهای موجود برای کلانشهر با یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت، باید حداقل شش هزار دستگاه تاکسی وجود داشته باشد که در مقایسه با سایر کلان شهرها آمار مناسبی نیست.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱، از ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی زرد رنگ در اهواز، متأسفانه ۸۸ درصد ناوگان اهواز فرسوده و عمری بالاتر از ۱۰ سال داشتند که در نتیجه می توان گفت ۱۷۰۰ دستگاه اهواز فرسوده بودند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: حدفاصل سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۱ در یک دهه ۱۸۷ دستگاه از تاکسی های اهواز نوسازی شد که دلیل اصلی آن روند ارائه نشدن تسهیلات بانکی قرض الحسنه به رانندگان بود.

صفی خانی همیاری برخی نهادها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید را یکی راهکارهای حل مشکل عنوان کرد و اضافه کرد: برای اولین بار در کشور کمیته امداد امام خمینی خوزستان ۹۰ فقره تسهیلات در طی ۲ سال در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار داد. با این همیاری در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان وام ۴ درصد با بازپرداخت ۷ ساله و در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله که از منابع کمیته امداد امام خمینی در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور، توسط سازمان بهزیستی به ۱۰ نفر از افرادی که تحت پوشش بهزیستی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه تعلق گرفت، در نتیجه با همیاری کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۱۰۰ فقره از تاکسی های اهواز نوسازی شدند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ضمن قدردانی از همیاری نهادهای فوق تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان تاکسیرانی اخذ مصوبه در شورای اسلامی شهر اهواز برای ارائه تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومانی برای ۱۵۰ راننده از سوی بانک ها با نرخ ۲۳ درصد بود که در نتیجه این اقدام، آبان ۱۴۰۲ با حضور استاندار خوزستان و دیگر مسئولان، میان شهرداری اهواز و بانک ملی خوزستان تفاهم نامه ای امضا و ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانک ملی به رانندگان تاکسی پرداخت شد، با اجرای مصوبه شورای شهر، شهرداری اهواز در راستای کمک به رانندگان، پرداخت ۱۹ درصد تسهیلات را برعهده گرفت و با این اقدامات توانستیم ۲۵۰ دستگاه از تاکسی های اهواز را نوسازی کنیم.

صفی خانی بهره گیری از منابع شهرداری برای اعطای کمک های بلاعوض به رانندگان تاکسی را از دیگر اقدامات انجام شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز عنوان و تاکید کرد: با وجود تلاش ها و پیگیری های مستمر، هنوز در این زمینه پاسخ مناسبی از بانک های استان دریافت نکرده ایم.

وی از شرکت های صنعتی بزرگ همچون صنایع فولاد، فولاد اکسین، لوله سازی و مناطق نفت خیز جنوب در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی درخواست همیاری در قالب انجام مسئولیت های اجتماعی کرد و ادامه داد: حل مشکلات ناوگان تاکسیرانی علاوه بر اشتغال زایی، نتایج بسیار مهمی همچون کاهش آلودگی هوا و ترافیک را در پی دارد که نیازمند همکاری تمام نهادها از جمله صنایع فعال در اهواز است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز درباره دیگر اقدامات انجام شده تاکید کرد: استاندار خوزستان پیشنهاد استفاده از امکانات منطقه آزاد اروند را ارائه دادند که هم اکنون تعدادی از خودروهای اروندی در اهواز، به ویژه در فرودگاه فعال هستند؛ سرمایه گذاران می توانند برای ورود تاکسی از منطقه آزاد اروند پیشنهادات خود را ارائه کنند، علاوه بر این ۵۰ دستگاه ون خریداری شده اند که اکنون ۱۶ دستگاه آن در مناطق کم برخوردار مشغول فعالیت هستند.

صفی خانی از سازمان صنعت و معدن و تجارت برای ارائه امکاناتی مانند لاستیک، روغن موتور، باتری و قطعات یدکی درخواست همکاری کرد و گفت: در تلاش هستیم بتوانیم امسال هزار دستگاه تاکسی را نوسازی بکنیم و در صورت یاری بانک ها نهادهای دولتی و صنایع بتوانیم سالی ۵۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: حداکثر طی دو سه سال آینده و تا پایان ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۵ کل ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.