بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

رشد ۱۰۷ درصدی ترانزیت کالا در بندر امام خمینی

نزدیک به ۲ میلیون تن ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی این بندر طی پنج ماه نخست امسال انجام شده است.

رشد ۱۰۷ درصدی ترانزیت کالا در بندر امام خمینی
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به رشد ۱۰۷ درصدی ترانزیت در بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲ میلیون تن ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی این بندر طی پنج ماه نخست امسال انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار کرد: مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در پنج ماه نخست امسال به بیش از ۲۰ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

ابوطالب گرایلو افزود: بیش از ۶ میلیون و ۱۳۹ هزار تن انواع کالای اساسی در پنج ماه نخست امسال از طریق این بندر تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در پایانه کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به بیش از  ۳۴ هزار  TEU رسیده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

رشد بارگیری محموله های صادراتی

گرایلو تصریح کرد: بارگیری محموله های صادراتی شامل انواع کالاهای مواد معدنی، ساختمانی، شیمیایی و کانتینری با 3 درصد رشد به بیش از ۹ میلیون و ۴۹۹ هزار تن رسید.

به گفته گرایلو؛ تخلیه انواع کالاهای وارداتی در این بندر با ۲۵ درصد رشد به بیش از ۷ میلیون و ۶۵۲ هزار تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به رشد ۱۰۷ درصدی ترانزیت در این بندر اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲ میلیون تن ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی پنج ماه نخست امسال انجام شده است.

گرایلو میزان تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری را نزدیک به ۹ میلیون تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از ۱۷ درصد رشد برخوردار بود.

گفتنی است، در چهار ماه نخست امسال سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ترانزیت انواع کالا در کشور به ۳۶ درصد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.