بازدید سایت : ۶۵۲۱۱

هماهنگی با سفیر ایران در کویت برای خط دریایی اروندکنار-کویت

ماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از هماهنگی با سفیر ایران در کویت برای راه اندازی خط دریایی اروندکنار-کویت خبر داد.

تین نیوز |

ماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از هماهنگی با سفیر ایران در کویت برای راه اندازی خط دریایی اروندکنار-کویت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، سیدمحمد مولوی اظهار کرد: بندر اروندکنار از توابع شهر آبادان است که در ۴۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. اروندکنار در کرانه شرقی اروندرود واقع شده و ۵۰۰ متر با شهر بندری فاو عراق فاصله دارد و همچنین نزدیک ترین بندر تجاری ایران به کشور کویت است.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور با راه اندازی خط دریایی اروندکنار-کویت موافقت کرده، توضیح داد: سابقه خط دریایی مسافری مسیر کویت-بندر آبادان به دهه هفتاد بر می گردد که به علت ایجاد مسیر زمینی کویت، عراق و شلمچه ضمن کاهش سفر از پنج ساعت به سه ساعت سبب کاهش هزینه و زمان ترافیک دریایی شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد طول زمان سفر کویت به آبادان مربوط به ۶۰ مایل دریایی در کانال اروند است شاهد کاهش شدید این ظرفیت تردد آبی در سال های اخیر هستیم بنابراین انتخاب نقطه شروع حرکت از ابتدای اروندکنار که برای دهانه اروند و با فاصله ۶۵ مایل دریایی تا کشور کویت می تواند نقش به سزایی در روند مجدد خط مسافربری ایران و کویت ایفا کند.

مولوی گفت: کاهش مسیر دریایی از ۱۲۵ به ۶۵ مایل دریایی، کاهش زمان سفر حداقل تا ۶۰ درصد مسافت، کاهش هزینه سوخت و تسهیلات کشتی، کاهش قیمت و همچنین استقبال مسافرین بخشی از مزایای این خط آبی است.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در کشور کویت، عنوان کرد: با «محمد توتونچی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت به صورت مستمر در ارتباط هستم و وی پیگیری های مورد نیاز در کشور کویت را انجام داده که از تلاش های او سپاسگزاریم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم برای راه اندازی خط دریایی اروندکنار-کویت از داخل کشورمان و همچنین کشور کویت انجام شده و پیش بینی می شود به زودی این مسیر مهم دریایی برقرار شود.

مولوی تاکید کرد: دولت برای گسترش ارتباطات ایران و کویت ضرورت دارد نگاه ویژه ای به شهرستان آبادان داشته باشد چرا که این شهرستان شاهراه ارتباطی با کشور کویت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.