بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

حلاوت سفر قربانی جاده های غیرایمن و بی احتیاطی

حلاوت سفر قربانی جاده های غیرایمن و بی احتیاطی

تین نیوز | تعطیلات تابستانه فرصتی مناسب برای سفرو بهره وری از زیبایی های طبیعت و آرامش روح و جسم است اما جاده های ناایمن و بی احتیاطی در رانندگی بسیاری از سفرها را تلخ کرده است.
 
شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده های استان های جنوبی به مرکز همواره مسیر تردد پرشمار مسافران در تمام فصول سال است.
 
جاده هایی که مسیر گذر مسافران به مناطق جنوب، کشور و یا افرادی است که قصد زیارت حرم بی بی حکیمه (س) یا سفر به دیگر استان های کشور را دارند به دلیل عرض کم و بی احتیاطی همواره شاهد بروز سوانح تلخ است.
 
جاده هایی که انسان های زیادی را به کام مرگ می فرستد ، گروهی را برای همیشه خانه نشین و عده ای را به دلیل خطاهای رانندگی روانه زندان می کند .
 
تجربیات تلخی که جمله مشهور و آموزنده دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است را به عکس تحقق بخشیده است.
 
راننده کامیون تریلری که با به کام مرگ بردن خود و سه نفر در جاده گچساران به بهبهان با رعایت سرعت مطمئن می توانست از بروز حادثه تلخ جلوگیری کند.
 
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گچساران گفت: شمار قربانیان حوادث رانندگی این شهرستان به حدود چهار برابر افزایش یافته است.
 
مرتضی گندم کار افزود: در سه ماهه نخست امسال 11 نفر در جاده های گچساران بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.
 
وی تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای این شهرستان در سال گذشته را سه نفر ذکر کرد.
 
گندم کار بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال 289 فقره تصادف در گچساران رخ داد در حالی که سه ماهه نخست سال گذشته 233 فقره تصادف در جاده های درون شهری و برون شهری گچساران ثبت شد.
 
وی تعداد مصدومان بستری سوانح جاده ای سه ماهه نخست امسال این شهرستان را 167 نفر ذکر کرد و گفت: در سال گذشته 157 مصدوم تصادفات جاده های گچساران در بیمارستان بستری شدند.
 
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: اجرای طرح چهار بانده شدن جاده ارتباطی بابامیدان گچساران به بهبهان برنامه اصلی دولت برای کاهش سوانح رانندگی است.
 
جعفر برکتی افزود: این پروژه به طول 140 کیلومتر در دو محور گچساران باشت و گچساران بابامیدان در حال اجراست.
 
وی میزان اعتبار سال 94 این پروژه را 250 میلیارد ریال برآورد کرد.
 
برکتی با بیان این نکته که 27 کیلومتر از جاده گچساران بابامیدان چهار خطه شده است و چهاربانده شدن جاده ارتباطی گچساران به بهبهان در شتاب خوبی در حال اجراست گفت: تکمیل این پروژه نقش اثر گذاری در کاهش تصادفات جاده ای در این دو مسیر پرتردد دارد.
 
برکتی گفت:120 کیلومتر از راه های این شهرستان اصلی، 90کیلومتر راه فرعی درجه یک، 350 کیلومتر راه روستایی و 27 کیلومتر بزرگراه است.
 
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تجاوز و انحراف به چپ ،تخطی از سرعت مطمئنه و توجه ناکافی از مهمترین دلایل سوانح رانندگی در این استان است.
 
منوچهر سیاهپور بدون اشاره به آماری افزود: بیشترین حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد بین ساعت 16 تا 20 عصر رخ می دهد .
 
وی افزود: بیشترین خودروهای مقصر در بروز سوانح رانندگی مربوط به سواری هاست و وانت ها و موتورسیکلت ها نیز در رده های بعدی قرار دارند.
 
سیاهپور گفت: جاده ارتباطی یاسوج - اصفهان ، یاسوج بابامیدان و گچساران به بهبهان پرخطرترین جاده کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بود.
 
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.