بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

بزرگراه دزفول - هفت تپه بزرگترین پروژه راهسازی دزفول در ۲۰ سال اخیر است

بزرگراه دزفول - هفت تپه بزرگترین پروژه راهسازی دزفول در ۲۰ سال اخیر است

تین نیوز | نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه بزرگراه دزفول - هفت تپه، بزرگترین پروژه دزفول در حوزه راه در ۲۰ سال گذشته است که به صورت رینگ به آزاد راه وصل می شود.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پاپی زاده با اشاره به اینکه دزفول در حوزه راهسازی در میان ۲۳ شهرستان استان رتبه ۲۱ را داراست گفت: این بزرگراه به طول نزدیک به ۳۰ کیلومتر از سه راهی شهر سیاه منصور به سمت چهار راه آوج احداث می شود.
 
وی ادامه داد: این محور از چهار راه آوج به سمت شهر صفی آباد و میانرود تا هفت تپه امتداد می یابد و در نهایت به بزرگراه اهواز- اندیمشک متصل می‌شود.
 
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تکمیل این پروژه  ۲۰ کیلومتر از مسیر دزفول - اهواز کاسته می شود.
 
وی ادامه داد: از سال ۹۱ برای احداث این پروژه پیگیری های بسیاری شده تا آن در زمره طرح های ملی گنجانده شده و  مجوز ۲۱۵ آن اخذ شود که در نهایت بتوانیم آن را وارد جدول ۱۹ بودجه کشور کنیم. در حال حاضر مناقصه اول آن با مبلغی بالغ بر ۳۸ میلیارد برگزار شده است.
 
پاپی زاده افزود: این محور در دو فاز به زودی اجرا خواهد شد. قطعه نخست در روزهای آینده از سیاه منصور تا چهارراه آوج به صورت چهارخطه شروع به کار می کند و قطعه بعدی در سال آینده اجرا می شود.
 
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با اجرای این طرح ضمن اینکه چندین نقطه حادثه خیر حذف خواهد شد، شهرهای اقماری و جنوبی دزفول از بن بست نجات خواهند یافت و دسترسی و تردد آنها به راحتی امکان پذیر می‌ شود.
 
پاپی زاده تأکید کرد: به موازات این بزرگراه، جاده های فرعی مسیر آن همچون سه راهی  بنوت تا روستای خیبر و شهر حمزه تا چغامیش نیز نقشه برداری شده و پس از مناقصه اجرایی خواهد شد.
 
وی در خصوص تعریض و بهسازی جاده های سردشت و شهیون که همه ساله گردشگران زیادی را از مسیر خود عبور می دهد نیز گفت: با توجه به اینکه جاده اصلی دسترسی به چاه های نفت شمال استان ، مسیر دزفول است با وزیر نفت جلسه ای در این خصوص داشته ایم که قول های مساعدی در این زمینه داده است.
 
پاپی زاده ضمن تقدیر از وزیر محترم راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید در راستای توجه ویژه به راههای ارتباطی دزفول اعلام کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی و گردشگری شهرستان دزفول در صورت توسعه راه های این شهرستان و تکمیل آزادراه، دزفول چهار راه ارتباطی استان های همجوار خواهد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.