بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه برای تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی در کشور

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم، وزارت دفاع و ستاد دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری،با هدف ارتقای تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی به امضا رسیده است.

تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه برای تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی در کشور
تین نیوز

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم، وزارت دفاع و ستاد دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری،با هدف ارتقای تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی به امضا رسیده است.

به گزارش ایسنا، سجاد ویسی، دبیر گروه توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اعلام این خبر گفت: پشتیبانی از انواع طرح‌های دانشگاهی و پژوهشی با هدف ارتقای علم و فناوری در بین دانشگاهیان انجام می‌شود که در این برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از استادان و کارشناسان صاحب‌نظر استفاده می‌شود.

ویسی تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، بخشی از پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه علم و فناوری را تقبل می‌کند که شرط اصلی آن برطرف شدن بخشی از نیاز کشور در این علوم است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به امضا رسیده است.

دبیر گروه توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز پژوهشی در بخش علم و فناوری اظهار کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی با حمایت از استادان زبده در علوم دریایی، فعالیت‌های خود را هم‌راستا در زمینه تجاری‌سازی محصولات و گسترش تحقیقات کسب بازارهای هدف منطقه‌ای و دنیا پیش می‌برد. 

وی تاکید کرد: تقویت و رشد بیشتر دانشگاهیان به همراه حمایت از مراکز رشد سبب ارتباط بیشتر صنعت با فارغ‌التحصیلان شده و این کار به‌عنوان یک اهرم کمک‌حال حوزه علوم دریایی است.

ویسی ادامه داد: علوم دریایی کشور از چاپ مقالات ISI حمایت می‌کند و استادان مطرح از دانشگاه‌های مهم  را برای تبادل تجربه و سخنرانی به ایران می‌آورد تا نخبگان از فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت بهره کافی را ببرند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وی گفت: ستاد علوم دریایی از رویدادهای علمی و مسابقات دانشجویی حمایت همه‌جانبه را انجام می‌دهد تا زیرساخت‌های لازم و توسعه فناوری‌های مربوطه فراهم شود و این کار به‌وسیله ایجاد زمینه‌های بسترهای فکری و علمی در بین دانشجویان فعال در علوم و فنون دریایی میسر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.