بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

پیشنهاد جدید فرانسه برای فروش کشتی‎سازی STX

وزیر اقتصاد فرانسه گفت که کشورش برای فروش و اداره مشترک کشتی سازی STX ایتالیا، پیشنهاد دیگری را به طرف‎های ایتالیایی خواهد داد.

پیشنهاد جدید فرانسه برای فروش کشتی‎سازی STX
تین نیوز
وزیر اقتصاد فرانسه گفت که کشورش برای فروش و اداره مشترک کشتی سازی STX ایتالیا، پیشنهاد دیگری را به طرف‎های ایتالیایی خواهد داد.

وزیر اقتصاد فرانسه روز دوشنبه (6 شهریور 1396) گفت که کشورش برای فروش و اداره مشترک کشتی سازی STX ایتالیا، پیشنهاد دیگری را به طرف‎های ایتالیایی خواهد داد تا پیش از دیدار هیئت‎های دو کشور در ماه سپتامبر، اختلاف بر سر این موضوع حل شود.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، پاریس ماه گذشته با اعلام ملی‎سازی "موقت" کشتی سازی STX و لغو  فروش این تاسیسات، خشم رم را برانگیخت. شرکت دولتی Fincantieri ایتالیا و یک سرمایه‎ گذار ایتالیایی برای خرید 54.6 درصد از سهام این کشتی سازی توافق کرده بودند.

فرانسه این اقدام را پس از این انجام داد که شرکت Fincantieri از قبول اداره مشترک کشتی ‎سازی با سهامداران فرانسوی امتناع کرد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، گفت: "آرزو می‎کنم که تا پایان ماه سپتامبر امسال در مورد این کشتی‎سازی با دوستان ایتالیایی خود به توافق برسیم. به این شکل من هم می توانم گفتگوهای خود را با همتای ایتالیایی ام از سر بگیرم."

لومر اظهار امیدواری کرد که پیشنهاد جدید کشورش در روزهای آتی آماده شود تا به این شکل سران دو کشور بتوانند در خلال نشست ایتالیا-فرانسه که در تاریخ 27 سپتامبر 2017 (5 مهر 1396) برگزار می شود با یکدیگر توافق نمایند.

وی بدون اشاره به جزئیات پیشنهاد جدید، اعلام کرد که همکاری های دو کشور در این زمینه باید به حوزه نیروی دریایی نیز کشیده شود.

لومر تاکید کرد: "چنانچه توافق صورت نگیرد، برنامه ملی سازی این کشتی سازی در جای خود باقی است و اجرا خواهد شد اما فکر نمی‎کنم که در  این صورت بهترین اتفاق افتاده باشد."

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.