آزادسازی حق دسترسی مردم به دریا با تغییر طرحها در چابهار
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حق دسترسی مردم به دریا در گذشته کاهشیافته و تقریباً از مردم گرفتهشده بود،گفت: با تئوریهای آقای آخوندی در حوزه مسئولیتپذیری شرکتها و سازمانها در قبال مردم طرحها را در چابهار تغییر دادیم تا حق دسترسی مردم به دریا را آزاد کنیم.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حق دسترسی مردم به دریا در گذشته کاهشیافته و تقریباً از مردم گرفتهشده بود،گفت: با تئوریهای آقای آخوندی در حوزه مسئولیتپذیری شرکتها و سازمانها در قبال مردم طرحها را در چابهار تغییر دادیم تا حق دسترسی مردم به دریا را آزاد کنیم.
امیرامینی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه عملکرد وزیر راه و شهرسازی مهمترین عامل رأی اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به وی بود، گفت: ما در جذب سرمایهگذار خارجی بهخصوص در بخش هوایی بسیار موفق عمل کردیم تا جایی که رئیسجمهور هم در جلسه رأی اعتماد وزرا به این موضوع بهصراحت اشاره کردند.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه حسن عملکرد آقای وزیر باعث تحسین وی شد، ادامه داد: وضعیت فعلی اقتصاد کشور نیازمند مدیری مثل آقای آخوندی است که بتواند حملونقل کشور را ساماندهد تا جایی که نهایتاً دوست و دشمن بر توانایی وی اذعان کنند.
امینی ادامهداد: وزارت راه و شهرسازی در این دوره توانست هم در حوزه توسعه پروژهها عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد و هم در حوزه سرمایهگذاری در پروژههای زیرساختی؛ از طرفی در زمینهٔ تجاریسازی و روابط منطقهای و بینالمللی نیز به موفقیتهای چشمگیری دستیافتیم.
به گفتهٔ امینی در زمینهٔ اپریشنال (بهرهبرداری) از سیستمهای حملونقل ورود خوبی داشتیم و سیاستگذاری خوبی شد؛ ضمن اینکه این موفقیتها فقط در بحث حملونقل است و در بخش مسکن نیز در موضوع بازآفرینی شهری کارنامه عملکرد بسیار خوبی را دارند.
وی دراینباره، توضیحداد: آخوندی در حوزه تعریف تئوری ایرانشهری و پیادهسازی آن رویکرد مناسبی داشت و در هویتبخشیدن به شهرها و محلات عملکرد قابل قبولی را تا این لحظه داشته اند.
حق دسترسی مردم به دریا در گذشته گرفته شده بود
امینی به نگاه وزیر راه و شهرسازی به حفظ حقوق شهروندی و موضوع مسئولیتپذیری اشاره کرد و گفت: یکی از تئوریهای دکتر آخوندی بحث مسئولیتپذیری شرکتها و سازمانها بود. وی دراینباره اعتقاد داشت که اگر در حوزه هرمزگان و چابهار بندری وجود دارد که درآمد کسب میکند باید در قبال شهری که در کنارش است مسئولیت خود را ایفا نماید. وی تاکید دارد که شهرهای بندری باید در مسیر توسعه قرار گیرد و از مزایای ساخت مناطق آزاد و بندرگاهها مردم محلی نیز استفاده کنند.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه حق دسترسی مردم به دریا در گذشته کاهشیافته و تقریباً از مردم گرفتهشده بود، ادامه داد: ما در چابهار طرحها را عوضکردیم تا حق دسترسی مردم به دریا را آزاد کنیم.
وی ادامه داد: تعریف موضوع ترکیب قابلیت حرکت در کنار قابلیت زیستپذیری در زمان آقای آخوندی انجام و فقط در حد تعریف نماند بلکه اجرایی شد بدین معنی که ارتباط شهرها و سکونتگاهها بهتر شد.
امینی به حوزه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: علیرغم همهٔ فشارها در بخش مسکن مهر، وزیر انصافاً به تعهد مسکن مهری خود متعهد ماند و عملکرد قوی در حوزه مسکن مهر داشت.وی توانست یکمیلیون مسکن مهر را با سازمان کاری که طراحی کرد تحویل مردم دهد و حتی در یک کدام از افتتاحیهها حضور نداشت تا موجب تعمیم رویه غلط و طرحی اشتباه نشود.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تمام این کارها به کنار، در حوزه برنامهریزی نیز توفیقات خیلی خوبی داشتند و یکی از آنها نقشه راه معماری سازمانی کلان وزارت راه و شهرسازی است که یکپارچهسازی اطلاعات و سامانههای وزارت راه و شهرسازی را بهعنوان یک نماد کلید زد و بهرهبرداری کرد و ما تا سال 1400 یک سازمان مکانیزه در کل وزارت خانه خواهیم داشت. وی با این نقشه یک هماهنگی در نظام ملوکالطوایفی وزارت راه و شهرسازی به وجود آورد که تا قبل از این وجود نداشت و این اتفاقنظر نتیجه تلاش وی است.