رکود دامن کشتیسازان کره را هم گرفت
پیشبینی میشود 3 کشتیساز بزرگ کرهجنوبی نتوانند تا پایان سال 2017 میلادی به اهداف مالی خود دست پیدا کنند.
پیشبینی میشود 3 کشتیساز بزرگ کرهجنوبی یعنی صنایع سنگین هیوندای (HHI)،صنایع سنگین سامسونگ (SHI)، و مهندسی دریایی و کشتیسازی دوو (DSME) نتوانند تا پایان سال 2017 میلادی به اهداف مالی خود دست یابند.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، گفته میشود افزایش هزینههای ساخت کشتی از یکسو و کاهش تعداد سفارشها از سوی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کاهش درآمد این کشتی سازی هاست.
کشتی سازی هیوندای پیش بینی کرده است که در فاصله ماههای جولای تا سپتامبر نزدیک به 106 میلیارد یوان (93.6 میلیون دلار) درآمد عملیاتی داشته باشد که در مقایسه با درآمد مدت مشابه سال گذشته که 322 میلیارد یوان بود کاهش چشمگیری داشت.
این شرکت کشتی سازی در گزارش اولیه خود از عملکرد ماه آگوست اعلام کرد که میزان فروش آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 36.13 درصد کاهش یافته است. میزان فروش هیوندای در ماه اگوست به 6.9 تریلیون یوان رسید.
حجم سفارشهای ساخت کشتی جدید در این مدت به 2.7 میلیارد دلار رسیده است. در همین حال سفارش در حوزه فراساحل و مهندسی 66.8 درصد افت کرده است.
از سوی دیگر، سامسونگ نیز انتظار دارد که درآمد عملیاتی اش در 3 ماهه سوم سال 2017 به 39 میلیارد یوان برسد که در مقایسه با 84 میلیارد یوانی که در سه ماهه سوم 2016 کسب کرده بود بسیار کمتر است.
کشتیسازیهای بزرگ کره جنوبی در واکنش به رکود بازارها به دنبال انجام اقدامهایی جهت کاهش هزینه ها و بازسازی خود هستند.