رضایتمندی مردم؛ هدف اصلی سازمان بنادر است
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: یکی از اهداف این سازمان توسعه صنعت گردشگری دریایی است و ضرورت دارد که تمام بخش ها در جهت اطلاع رسانی و تبلیغات هوشمندانه گردشگری دریایی به روابط عمومی سازمان کمک کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: یکی از اهداف این سازمان توسعه صنعت گردشگری دریایی است و ضرورت دارد که تمام بخش ها در جهت اطلاع رسانی و تبلیغات هوشمندانه گردشگری دریایی به روابط عمومی سازمان کمک کنند.
به گزارش تیننیوز، منصور آرامی در گردهمایی مسئولان روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، افزود: یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سال جاری توسعه صنعت گردشگری دریایی است و ضرورت دارد که بخش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی استان ها در جهت اطلاع رسانی و تبلیغات هدفمند این ظرفیت بکر و ویژه برای جذب توریست و گردشگر اهتمام ورزند و تمامی بخش ها در انجام این مهم به روابط عمومی کمک کنند.
وی ادامه داد: رضایتمندی مردم خواسته و هدف اصلی سازمان است و این مهم زمانی حاصل می شود که اطلاع رسانی دقیق و مدونی در خصوص اقدامات سازمان در بنادر از سوی روابط عمومی صورت گیرد.
سازمان ها نمی توانند وظایف روابط عمومی را تقلیل دهند
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان تصریح کرد: امروزه که به لحاظ علمی به ساختار سازمان ها توجه می شود، بخش روابط عمومی جایگاه و نقش خاص و ویژه ای دارد به طوری که جایگاه روابط عمومی در بالاترین سطوح سازمانی است.
وی اذعان داشت: ساختار، جایگاه و وظایف بخش روابط عمومی در حوزه های مختلف منابع انسانی، مالی، برنامه ریزی، حقوقی و... در کتاب های مدیریت تعریف شده است و سازمان ها، نمی توانند اختیارات این بخش استراتژیک را تغییر و تقلیل دهند.
آرامی ادامه داد: وجود و تقویت بخش روابط عمومی به منظور اطلاع رسانی عملکرد سازمان به عموم مردم الزامی است؛ بدین جهت معتقدم باید تلاش کرد که بخش روابط عمومی در سازمان ها به جایگاه اصلی خود بازگردند.
وی اذعان داشت: روابط عمومی؛ آینه تمام نمای سازمان، سفیر و انعکاس دهنده نقطه نظرات و دیدگاه های مردم است، لذا هر چقدر روابط عمومی قوی تر، غنی تر و کارآمدتر باشد بدون شک تاثیر آن برای بخش های دیگر سازمان به وضوح قابل مشاهده است.
روابط عمومی پایه اصلی سازمان ها به شمار می رود
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان با تءکید بر تأثیر بسزای روابط عمومی در کارکرد یک سازمان، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش روابط عمومی پایه اصلی سازمان به شمار می رود، لذا باید با تخصیص بودجه کافی و مدون این بخش را تقویت و حمایت کرد.
آرامی با تاکید بر نقش برجسته بخش روابط عمومی در راندمان و کارکرد سازمان بنادر و دریانوردی کشور، اذعان داشت: مقرر شده است که از محل درآمد پروژه ها و در قالب پیوست رسانه ای، بودجه ای به بخش روابط عمومی سازمان در جهت انجام فعالیت های فاخر و تأثیر گذار که باید منجر به تبیین هر چه بیشتر عملکرد سازمان و معرفی ظرفیت های ویژه سرمایه گذاری در بنادر به مردم می شود، تخصیص یابد و البته روابط عمومی سازمان توجه کند که تولیدات رسانه ای و تبلیغاتی باید در بالاترین سطح کیفی باشد و به گونه ای برنامه ریزی نماید که تأثیرات آن به گستره ی تمامی اقشار جامعه از مسئولان و نخبگان تا جوامع محلی را پوشش دهد و به طور مستمر، تأثیر اقدامات، پایش شود و متناسب با تغییر ذائقه، تحول لازم انجام شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان با عنوان اینکه ضرورت دارد حوزه تشریفات بین الملل به بخش روابط عمومی تمام استان ها اضافه گردد افزپد: روابط عمومی بخش مهم و استراتژیک پیکره سازمان هاست، لذا پشتیبانی حداکثری از روابط عمومی در سازمان های دولتی و سازمان های خصوصی یه ضرورت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آرامی خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته کارکرد بخش روابط عمومی، چه در ستاد و چه در استان ها؛ در جهت ایفای نقش و مسئولیت حوزه اطلاع رسانی، بسیار مطلوب بوده است و لازم است به نوبه خود از برنامه ریزی و تلاش های انجام شده تقدیر نمایم