بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

اتصال ۷ دقیقه ای دانمارک به آلمان با تونل زیرآبی + تصاویر

دانمارک از طرح های خود برای احداث یک تونل زیرآبی ۱۸ کیلومتری رونمایی کرد که طی هفت دقیقه جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل می کند.

اتصال ۷ دقیقه ای دانمارک به آلمان با تونل زیرآبی + تصاویر
تین نیوز

دانمارک از طرح های خود برای احداث یک تونل زیرآبی ۱۸ کیلومتری رونمایی کرد که طی هفت دقیقه جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، دانمارک و آلمان در یک قدمی افتتاح طولانی ترین راه آهن و تونل جهان به یکدیگر نزدیک تر شده اند. این کشور در راستای متصل شدن به کشورهای اطراف، در جدیدترین اقدام خود از احداث تونلی زیرآبی رونمایی کرد که طی هفت دقیقه جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل می کند.

اتصال ۷ دقیقه ای دانمارک به آلمان با تونل زیرآبی1

احداث تونل ریلی زیرآبی برای اتصال هفت دقیقه ای دانمارک به آلمان

دانمارک در سال های اخیر چند راه ارتباطی جاده ای و ریلی به کشور همسایه خود، سوئد و بین دو جزیره بزرگ دانمارکی ایجاد کرده است. این کشور در سال ۱۹۹۸ امکان تردد جاده ای میان اودنسه، سومین شهر بزرگ دانمارک و نیوزیلند باز شد و در سال ۲۰۰۰ نیز با احداث یک پل و تونل در سراسر تنگه اورسوند، کپنهاگ را به سومین شهر بزرگ سوئد، مالمو، متصل کرد.

اتصال ۷ دقیقه ای دانمارک به آلمان با تونل زیرآبی2

دانمارک در جدیدترین اقدام در این راستا، با افتتاح یک تونل زیرآبی، زمان سفر بین اسکاندیناوی و اروپای مرکزی را کاهش می دهد و امکان مسافرت به آلمان را تنها طی هفت دقیقه با قطار به جای سفری ۴۵ دقیقه ای با کشتی فراهم می آورد.

این تونل ۱۸ کیلومتری آینده در زیر دریای بالتیک که از ۸۹ بخش بتنی تشکیل شده است، جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل و به انتقال سبز بخش حمل و نقل دو کشور کمک خواهد کرد. شرکت سازنده تونل ادعا کرده است که این سازه طولانی ترین تونل زیردریایی خواهد بود و شامل یک مسیر قطار برقی می شود که از طریق جاده و راه آهن به اروپای مرکزی و کشورهای شمال اروپا متصل می شود.

اتصال ۷ دقیقه ای دانمارک به آلمان با تونل زیرآبی3

انتظار می رود تونل تا سال ۲۰۲۹ به مرحله عملیاتی برسد. در حال حاضر نیز ساخت وساز نخستین بخش ۲۱۷ متری آن آغاز شده است و اواخر سال جاری در یک ترانشه بستر دریا در سمت دانمارک فرو خواهد رفت. ترانشه به فرورفتگی هایی عمیق در سطح گفته می شود.

پس از پایان عملیات ساخت و ساز و راه اندازی، اتومبیل ها طی ۱۰ دقیقه در چهار خط و قطارها در هفت دقیقه از دریای بالتیک عبور خواهند کرد. ایجاد تونل جدید ۴.۸ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت که توسط کاربران دانمارک پرداخت می شود و دولت این کشور در مرحله بعد درباره عوارض تونل تصمیم خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.