بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

واشنگتن سه شرکت اماراتی و یازده کشتی را به دلیل حمل محصولات نفتی ایران تحریم کرد

در راستای تداوم سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران ، واشنگتن تحریم‌ های جدیدی را علیه سه شرکت امارات متحده عربی و یازده تانکر اعمال کرد.

واشنگتن سه شرکت اماراتی و یازده کشتی را به دلیل حمل محصولات نفتی ایران تحریم کرد
تین نیوز

در راستای تداوم سیاست های خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران ، واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه سه شرکت امارات متحده عربی و یازده تانکر اعمال کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، این اقدام که به بهانه فعالیت های هسته ای ایران صورت گرفته، نشان دهنده تلاش های مداوم آمریکا برای فشار بر تهران و محدود کردن توانمندی های علمی و صنعتی این کشور است. این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران  همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده و این تحریم های ناعادلانه در راستای سیاست های خصمانه واشنگتن علیه مردم ایران می باشد.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در اقدام جدید خود و  در بیانیه ای اعلام کرد که سه شرکت امارات متحده عربی و یازده تانکر را به دلیل مشارکت در حمل و نقل محصولات نفتی یا پتروشیمی ایران تحریم کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در بیانیه ای گفت که این تحریم ها در پاسخ به اقدامات اخیر ایران برای گسترش برنامه هسته ای خود و افزایش ظرفیت غنی سازی اعمال شده است. وی تأکید کرد که این اقدامات ایران بدون هیچ هدف صلح آمیز معتبری صورت گرفته و نگرانی بیشتری را به همراه دارد، به ویژه به دلیل عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و احتمال تغییرات در دکترین هسته ای ایران.

شرکت های تحریم شده شامل Sea Route Ship Management FZE، Almanac Ship Management LLC و Al Anchor Ship Management FZE هستند. این شرکت ها در معاملات بزرگ برای حمل و نقل محصولات نفتی یا پتروشیمی ایران مشارکت داشته اند.

به طور مشخص، شرکت Sea Route Ship Management FZE به عنوان مدیر تجاری کشتی ASTRA، به دلیل حمل محصولات پتروشیمی از ایران در اواخر نوامبر ۲۰۲۱ تحریم شده است. شرکت های Almanac Ship Management LLC و Al Anchor Ship Management FZE نیز به دلیل حمل محصولات نفتی از ایران در اواخر اکتبر ۲۰۲۲ مشمول تحریم شده اند.

علاوه بر این شرکت ها، وزارت خارجه ایالات متحده ۱۱ کشتی مرتبط را به عنوان اموال مسدود شده شناسایی کرده است که شامل ASTRA، BALTIC HORIZON، NILE، YAMUNA، BERENICE PRIDE، HARMONY، EURO VIKING، EURO FORTUNE، ARABIAN ENERGY، PARINE و ROAD می شوند.

بر اساس این تحریم ها، تمامی دارایی ها و منافع این شرکت ها در ایالات متحده یا در اختیار شهروندان آمریکایی، از جمله هر شعبه خارجی، مسدود شده و باید به دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری گزارش شود. همچنین تمامی معاملات توسط افراد آمریکایی یا در داخل ایالات متحده که شامل دارایی ها یا منافع مسدود شده باشند ممنوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.