بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

کاهش ظرفیت خالی کشتی‌ ها در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴

ظرفیت خالی کشتی‌ ها از آسیا به اروپای شمالی و سواحل غربی آمریکای شمالی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی نسبت به سال‌ های ۲۰۲۱ ،۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی روند کاهشی را نشان می‌ دهد.

کاهش ظرفیت خالی کشتی‌ ها در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴
تین نیوز

ظرفیت خالی کشتی‌ ها از آسیا به اروپای شمالی و سواحل غربی آمریکای شمالی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی نسبت به سال‌ های ۲۰۲۱ ،۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی روند کاهشی را نشان می‌ دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مؤسسه Sea-Intelligence؛ با نزدیک شدن به پایان فصل اوج صنعت حمل و نقل کانتینری شرکت های کشتیرانی به بررسی ظرفیت خالی و ظرفیت برنامه ریزی شده پرداخته اند تا چشم انداز درستی از وضعیت صنعت حمل و نقل در فصل اوج سال ۲۰۲۴ میلادی داشته باشند.  

 بر این اساس در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی ظرفیت خالی کشتی ها از آسیا به ساحل غربی آمریکای شمالی NAWC ASIA-  به میزان ۳.۹ درصد از کل ظرفیت خالی بود. این رقم کمتر از ارقام سال های همه گیری کووید ۱۹ است که به  دلیل ازدحام بندری ضروری بود.

براساس این گزارش ظرفیت خالی از آسیا به اروپای شمالی Asia-NEUR در مدت ۶ ماه سال جاری میلادی به میزان ۵.۹ درصد خالی است که بالاتر از سال ۲۰۲۰ میلادی است.  

در ادامه  سال ۲۰۲۴ میلادی رشد سال به سال برای ظرفیت وجود ندارد، اما در سال ۲۰۲۳ میلادی رشد ظرفیت ۱۳.۱ درصد بود که برای سطح تقاضا در خطوط تجاری هم افزایش داشته است.

در پایان این گزارش آلن مورفی مدیر عامل Sea-Intelligence در این زمینه گفت: با توجه به رشد قوی ظرفیت سطح پایین کشتی های خالی نشان می دهد که فصل اوج برای صنعت کشتیرانی در مسیر تجاری صعودی قرار دارد.

مورفی در پایان گفت: این واقعیت که شرکت های حمل ونقل مایل به حفظ ظرفیت بالا در آسیا- اروپای شمالی در سال ۲۰۲۴ میلادی هستند، همراه با سطح نسبتاً پایین کشتی های خالی، نشان می دهد که شرکت های حمل و نقلی  چشم انداز قوی و مطمئنی برای فصل اوج آسیا-اروپای شمالی دارند. 

84738_440

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.