بازدید سایت : ۲۸۶۸۴

توسعه گردشگری و تجارت بین عمان و ایران با خط کشتی مسافربری جدید

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان اعلام کرد که یک خط کشتی مسافربری جدید بین بندر شناس در عمان و بندرعباس در ایران راه اندازی خواهد شد.

توسعه گردشگری و تجارت بین عمان و ایران با خط کشتی مسافربری جدید
تین نیوز

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان اعلام کرد که یک خط کشتی مسافربری جدید بین بندر شناس در عمان و بندرعباس در ایران راه اندازی خواهد شد. این اقدام بخشی از تلاش های این وزارتخانه برای افزایش درآمدهای بندرهای عمان و توسعه بیشتر بندر شناس است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، معرفی این مسیر جدید نتیجه توافق همکاری بین شرکت QS Maritime، اپراتور و توسعه دهنده بندر شناس، و شرکت World Modern Lights است. هدف از این همکاری افزایش گردشگری و تجارت بین عمان و ایران اعلام شده است.

علاوه بر معرفی مسیر جدید، این همکاری شامل توسعه و بهره برداری از یک ترمینال مسافری جدید و سالن در بندر شناس می شود که امکانات و خدمات مدرنی را برای اطمینان از تجربه ای راحت و روان برای مسافران فراهم خواهد کرد.

عبدالله المعبلی، مدیرعامل QS Maritime، در مصاحبه ای با روزنامه Muscat Daily اعلام کرد که کار بر روی ترمینال مسافری جدید در حال انجام است و انتظار می رود که این کار در چهار ماه آینده به پایان برسد. خدمات کشتی مسافربری و خودرویی از دسامبر آغاز خواهد شد. این کشتی، بندر شناس را از طریق خصب به بندرعباس متصل می کند.

المعبلی با تاکید بر اهمیت استراتژیک بندر شناس، نقش آن را در تثبیت موقعیت عمان در بخش لجستیک و ادغام آن در زنجیره های تأمین جهانی برجسته کرد.

در حال حاضر، ایران برنامه هایی برای راه اندازی خطوط مسافری جدیدی که جزایر کیش و قشم را به عمان و دبی متصل می کنند، دارد.  حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی ، اعلام کرد که ایران بر توسعه گردشگری دریایی در مناطق آزاد خود تمرکز دارد. وی افزود که علاوه بر توسعه خطوط دریایی داخلی، برنامه هایی برای راه اندازی خطوط تفریحی و مسافری از جزایر کیش و قشم به مقصدهای دبی و عمان وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.