بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

◄ کشتی هیدروژنی؛ کاهش انتشار کربن از صنعت کشتیرانی

پروژه کشتی هیدروژنی MV Sea Change یک قدم مهم در جهت کاهش انتشار کربن از صنعت کشتیرانی است.

کشتی هیدروژنی؛ کاهش انتشار کربن از صنعت کشتیرانی
تین نیوز

 اولین کشتی مسافربری تجاری جهان با نیروی هیدروژن به تازگی در خلیج سانفرانسیسکو آغاز به کار خواهد کرد. 

به گزارش تین نیوز، این پروژه بخشی از تلاش های بزرگ تر برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و کاهش انتشار کربن است. هدف این برنامه، جایگزینی کشتی های دیزلی با کشتی های پاک تر و سازگار با محیط زیست است.

پروژه کشتی هیدروژنی MV Sea Change یک قدم مهم در جهت کاهش انتشار کربن از صنعت کشتیرانی است. این پروژه نشان دهنده پتانسیل بالای هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی پاک در آینده است و می تواند راه را برای حمل و نقل پایدارتر هموار کند.

کشتی کاتاماران 21 متری به نام MV Sea Change قادر است تا 75 مسافر را بین اسکله 41 و پایانه کشتی در مرکز شهر سانفرانسیسکو جابجا کند. این سرویس از 19 ژوئیه به مدت شش ماه به صورت رایگان در دسترس خواهد بود تا به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی عملکرد خود را نشان دهد.

این کشتی می تواند حدود 550 کیلومتر را طی کند و برای مدت 16 ساعت بدون نیاز به سوخت گیری کار کند. انرژی مورد نیاز آن از پیل های سوختی تامین می شود که با ترکیب اکسیژن و هیدروژن، الکتریسیته تولید می کنند و تنها آب به عنوان محصول جانبی منتشر می کنند.

به گفته مقامات، این فناوری می تواند به پاکسازی صنعت کشتیرانی کمک کند که تقریباً 3 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کند. این میزان کمتر از خودروها، کامیون ها، راه آهن یا هوانوردی است اما همچنان زیاد است و در حال افزایش است.

با ادامه توسعه و بهبود فناوری های مرتبط با تولید هیدروژن، می توان امیدوار بود که استفاده از این سوخت پاک تر به کاهش اثرات زیست محیطی و مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند.

جیم وندرمند، رئیس هیئت مدیره سازمان حمل و نقل آبی اتحادیه اضطراری خلیج سانفرانسیسکو، بیان کرد که این پروژه اهمیت زیادی دارد زیرا احتمالاً آخرین پروژه از این نوع نخواهد بود.

او افزود: «اگر این پروژه به طور موفقیت آمیز اجرا شود، شاهد خواهیم بود که کشتی های بیشتری از این نوع در ناوگان ما و ناوگان دیگران در ایالات متحده و حتی در سراسر جهان خواهند بود.»

این کشتی توانایی طی کردن حدود 300 مایل دریایی را دارد و می تواند حدود 16 ساعت کار کند که بعد از آن نیاز به سوخت گیری دارد.

تکنولوژی پشت این کشتی جالب است. سلول های سوخت هیدروژن و اکسیژن را در یک واکنش الکتروشیمیایی ترکیب می کنند و آب به عنوان محصول جانبی منتشر می شود.

یکی از مزایای بزرگ کشتی های مسافربری هیدروژنی این است که در مقایسه با همتایان دیزلی خود به طور قابل توجهی به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوا کمک می کنند.

علاوه بر این، وسایل نقلیه با سوخت هیدروژن ارزان هستند، انرژی سبز فراهم می کنند و به ایجاد شغل های بیشتر در این بخش کمک می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.