بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

انجام مقدمات تشکیل شرکت بندر خشک اصفهان

انجام مقدمات تشکیل شرکت بندر خشک اصفهان

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: مقدمات تشکیل شرکت بندر خشک اصفهان با حضور بخش خصوصی و عمومی استان اصفهان فراهم شده است.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، خسرو کسائیان در چهل و یکمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اظهار کرد: حسابرسی عملکرد اتاق هر ساله توسط یک موسسه حسابرسی رسمی انجام می‌شود. گزارش حسابرس رسمی برای سال 1392 حاکی از آن است که کلیه اسناد ارایه شده در قسمت مالی اتاق مطابق با ضوابط و استانداردهای جاری بوده و مورد تایید موسسه حسابرسی قرار گرفته است.
 
وی افزود: این حسابرسی در کنار حسابرسی اتاق ایران برای شفاف سازی فعالیت‌های مالی اتاق صورت می‌گیرد و گزارش حسابرس و بازرس و عملکرد هر ساله در هیئت نمایندگان اتاق اصفهان ارایه و نسخه‌ای از آن به اتاق ایران ارسال می‌شود تا با تعامل متقابل با اتاق ایران تا حد لازم شفاف‌سازی انجام می‌پذیرد.
 
وی تاکید کرد: هر سال بودجه عملیاتی و بودجه پیشنهادی به تصویب هیئت نمایندگان می‌رسد و عملیات اتاق بر اساس بودجه‌های مصوب تنظیم می‌گردد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراحل ثبت شرکت بندر خشک اصفهان اشاره کرد و گفت:با حضور بخش خصوصی و عمومی استان اصفهان مقدمات تشکیل این شرکت فراهم شده است.
 
وی افزود: جانمایی و عملیات اجرایی این بندر پس از طی مراحل مقدماتی و انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز می‌شود.
 
کسائیان در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه مشترک کمیته آب اتاق اصفهان با استاندار اشاره کرد و گفت:کمیته آب اتاق با حضور استادان دانشگاه مشخص در رشته آب و کارشناسان این بخش تلاش کرده راهکارهای اجرایی برای احیای زاینده رود را به اطلاع تصمیم‌گیران برساند.
 
ابوالقاسم سرتیپی عضو هیئت رئیسه اتاق اصفهان در این جلسه گفت: ایجاد مرکز آموزش اتاق و همچنین باشگاه برای اعضا یکی از نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
جعفر ذره بینی عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد باشگاهی برای اعضای اتاق و فعالان اقتصادی استان شد و گفت: ایجاد ساختمان جدید یکی دیگر از نیازهای اتاق است که با توجه به افزایش فعالیت‌های اتاق نیاز به فضای فیزیکی جدید باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
جعفر برکتین عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار تسهیل امور گمرکی در استان اصفهان شد و گفت: برای رونق صادرات و واردات بایستی در امور گمرکی تحولی ایجاد شود.
 
سید اسماعیل محمودی دبیر کل اتاق اصفهان با اشاره به منابع و درآمدهای اتاق از محل سه در هزار مالیاتی و یک در هزار فروش اعضا افزود: بر اساس مصوبه اتاق ایران شرکت‌هایی که دفتر آنان در تهران و فعالیت اصلی آنان در اصفهان است بایستی از محل پرداخت‌های مالیاتی و فروش 30 درصد به اتاق اصفهان، 30 درصد به اتاق تهران و 40 درصد به اتاق ایران اختصاص یابد.
 
وی خواستار ارایه لیستی از دارندگان کارت بازرگانی که مرکز فعالیت آنان در اصفهان از سوی اتاق تهران شد و گفت: اتاق ایران می تواند نقش موثری در این موضوع داشته باشد.
 
محمودی نیاز اتاق به زمین و ساختمان جدید جهت تصویب خدمات‌رسانی به اعضا در مجموعه سالن اجلاس و ایجاد مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی اتاق را اشاره کرد و گفت: مطالعات اولیه جانمایی زمین و ساختمان این دو مجموعه در دست بررسی است.
 
وی از تکمیل ساخت مدرسه منطقه زلزله‌زده «روزی» از توابع ورزقان استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این مدرسه به همت اتاق بازرگانی اصفهان و با تصویب هیئت نمایندگان در این روستا ساخته می‌شود و در سال آینده تحصیلی آماده بهره‌برداری است.
 
گفتنی است که گزارش مقبول حسابرس از حسابرسی اتاق اصفهان در این جلسه خوانده شد و همچنین پیشنهادات حسابرسی برای استفاده بهینه از منابع مالی اتاق به جلسه ارایه شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.