بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

بدنبال توسعه تجارت با کشورهای آسیای میانه از طریق ایران هستیم

بدنبال توسعه تجارت با کشورهای آسیای میانه از طریق ایران هستیم

تین نیوز | سفیر هند در ایران با اشاره به خط ریلی بین المللی اینچه برون که اخیرا با حضور دکتر روحانی و روسای جمهوری دو کشور همسایه بهره برداری شد، گفت: با در نظر گرفتن کریدورهای ریلی ایران، هند بدنبال توسعه تجارت خارجی با کشورهای آسیای میانه و روسیه از این طریق است.

'دی.پی سریو استاوا' عصر چهارشنبه در سفر به استان گلستان برای دیدن خطوط ریلی در مرزهای شمالی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کریدور جنوب - شمال ایران مسیر بسیار خوبی برای ترانزیت کالاهای صادراتی هند به کشورهای آسیای میانه و روسیه است.
 
وی هدف از سفرش به گلستان را بررسی مسیرهای ریلی این استان دانست و گفت: خطوط ریلی ایران برای تجارت خارجی هند بسیار مهم است بنابراین دراین سفر کاری دبیرکل بازرگانی کشور هند، سر کنسول وزارت خارجه هند و تعدادی از نمایندگان شرکت های تجاری و حمل و نقل کشورش حضور دارند.
 
سفیر هند در ایران اضافه کرد: هند در سال های اخیر دو محموله کانتینری بصورت آزمایشی از طریق خاک ایران و از بندرعباس به امیر آباد و بندرعباس به آستارا ارسال کرد که نتیجه آن بسیار خوب و به صرفه اقتصادی بوده است.
 
وی تصریح کرد: شخصا در بازگشت به هند از ایران برای حضور در یک کنفرانس مشترک که با حضور نمایندگانی از سه کشور هند، ایران و روسیه برگزار می شود، راههای استفاده از ظرفیت های ریلی ایران بررسی خواهد شد.
 
سفیر هند در ایران همچنین با اشاره به تجارت 15 میلیارد دلاری ایران و هند در سال که شامل نفت نیز می شود، گفت: این میزان تجارت می تواند افزایش یابد ضمن اینکه هند از کشورهای دیگر نیز می خواهد از مسیر ایران استفاده کنند.
 
دی.پی سریو استاوا افزود: هند از ایران تقاضا دارد برای توسعه تجارت خارجی با کشورهای آسیای میانه و روسیه به ما کمک کند.
 
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: هدف از سفر سفیر هند و هیات همراه به استان گلستان بازدید از ظرفیت های خطوط ریلی و حمل بار یکسره از هند به کشورهای آسیای میانه است.
 
ˈ'آنه محمد کوسه غراوی' افزود: در این سفر هندی ها از نزدیک مسیر کریدور شمال - جنوب را مورد بازدید و در جریان زمان سیر و صرفه اقتصادی مسیر قرار می گیرند تا کانتینرهای باری خود را به مقصد کشورهای آسیای میانه و روسیه بصورت یکسره و از طریق قطارهای برنامه ای بفرستند.
 
وی گفت: ایران زیرساخت های ریلی لازم را برای اهداف اقتصادی هندی ها به کشورهای آسیای میانه و روسیه از طریق کریدور شمال جنوب و نیز از طریق سرخس - بندرعباس و اینچه برون - بندرعباس دارد.
 
غراوی اضافه کرد: خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران برای تزانزیت کالاهای هندی بهترین خطوط هستند و از حیث کوتاه بودن مسیر، زمان سیر و صرفه اقتصادی به نفع این کشور است.
 
عضو هیات مدیره راه آهن کشورمان خاطرنشان کرد: هم اکنون قطارهای برنامه ای از سرخس به بندرعباس برقرار است و می توانیم این ظرفیت را از بندرعباس به اینچه برون نیز فعال کنیم.
 
به گفته غراوی، هم اکنون زمان سیر قطارها از بندرعباس به سرخس از 4 به 3 روز کاهش یافته است.
 
قرار است سفیر هند و هیات همراه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از زیرساخت های ریلی استان گلستان از جمله در مرز اینچه برون دیدن کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.