بازدید سایت : ۷۷۷۷۶

اکثر مسیرها و کریدورهای بین المللی از ایران عبور می کنند

اکثر مسیرها و کریدورهای بین المللی از ایران عبور می کنند
|

تین نیوز | وزیر روابط خارجی اقتصادی کشور ازبکستان، ایران را یکی از شرکای مهم موافقتنامه عشق آباد خواند و گفت: به طور حتم اکثر مسیرها و کریدورهای بین المللی در منطقه نیازمند همکاری با ایران هستند.
 
الیار غنی اف روز یکشنبه در نخستین اجلاس شورای هماهنگی موافقتنامه عشق آباد در سخنانی با بیان اینکه کشورهای آسیای میانه محصور در خشکی هستند و راه به دریای آزاد ندارند، گفت: کشورهای عضور موافقتنامه عشق آباد بایستی برای ایران به عنوان نقطه کلیدی کریدور حمل و نقل اهمیت ویژه ای قائل شوند.
 
وی ضمن تاکید بر هماهنگی هر چه بیشتر کشورهای عضو کریدور حمل و نقل عشق آباد با یکدیگر گفت: به منظور دستیابی به منافع مشترک بایستی ایده ها را از طریق مکانیزم هایی به عمل تبدیل کنیم.
 
غنی اف با اشاره به اهداف اصلی توسعه کریدور حمل و نقل موافقتنامه عشق آباد، تدوین تعرفه حقوقی مناسب به منظور کاهش قیمت تمام شده کالا را از آن جمله دانست و گفت: با کاهش تعرفه بنادر و راه آهن قیمت بسیاری از اقلام اساسی از جمله گندم و پودرهای شوینده کاهش یافته است.
 
وی افزود: اجازه عبور راحت تر کشورهای عضو به منظور حمل و نقل کالا، تقویت مراکز ارتباطی در مرزها، کریدور ایجاد شده از سوی کشورهای عضو موافقتنامه عشق آباد را در جهان در مقایسه با سایر کریدورهای حمل و نقل بین المللی رقابت پذیرتر خواهد کرد.
 
این وزیر ازبکی با بیان اینکه کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و قزاقستان از تعرفه حمل و نقل واحد و یکسانی برخودار هستند (CIS) خواستار کاهش 50 درصدی تعرفه های کشورهای ایران و عمان در این خصوص به منظور افزایش حجم مبادلاتی شد.
 
وزیر روابط خارجی اقتصادی ازبکستان تاکید کرد: کشورهای عضو موافقتنامه عشق آباد باید از کوتاه ترین مسیرها برای جابجایی کالا از کریدور حمل و نقل ایجاد شده استفاده کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.