بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
یک کارگردان تئاتر:

رانندگان قانون‌شکن باید از رانندگی محروم شوند

رانندگان قانون‌شکن باید از رانندگی محروم شوند

تین نیوز | یك كارگردان صاحب‌نام تئاتر كشور، یكی از معضلات بزرگ جامعه را مسأله رانندگی دانست و گفت: متأسفانه بسیاری از جرایمی كه در زمینه رانندگی اتفاق می‌افتد، نادیده گرفته شده و مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، هادی مرزبان افزود: این كه به رانندگان التماس كنیم كه قوانین رانندگی را رعایت كنند، مسأله‌ای تعجب برانگیز است، چرا كه كسی كه مقررات را زیر پا می‌گذارد، بدون هیچ‌ گونه بخششی مستحق جریمه است.

وی با اشاره به این كه كسی كه عمل خلاف مقررات رانندگی از جمله انحراف به چپ یا انحراف به راست از او سر می‌زند، انگار از دیوار خانه كسی بالا رفته، اظهار كرد: هر جرمی به خاطر زیر پا گذاشتن اصول انسانی و اخلاقی، زشت و قابل مجازات است و شهروندی كه به این حقیقت آگاه نیست، باید به وسیله برخورد قهریه از تخلف خود مطلع شود.

مرزبان با بیان این كه نكته تأسف برانگیز، این است كه رانندگان خودروهایی با قیمت‌های چند صد میلیون تومانی نیز مرتكب خلاف‌هایی می‌شوند كه از ابتدایی‌ترین بدیهیات رانندگی است، تصریح كرد: باید خودروی افرادی كه مرتكب تخلف می‌شوند، متوقف شود تا افراد متخلف بفهمند شهر با همه خیابان‌ها و بزرگراه‌هایش صرفاً‌ متعلق به آن‌ها نیست.

وی با اشاره به این كه شمال شهری یا جنوب شهری بودن ربطی به بی‌ قانونی افراد ندارد، اظهار كرد: تابلوی ورود ممنوع، ‌گویی برای بعضی از رانندگان متخلف به وسیله‌ای نمایشی و عاملی برای خندیدن آن‌ها به قانون تبدیل شده است.

مرزبان با بیان این كه اگر قرار باشد یك راننده قانونمند با همه متخلفان برخورد كند، تمام روز او به دعوا و درگیری می‌گذرد، تصریح كرد: گاه تخلفاتی رخ می‌دهد كه باعث راه‌بندان‌های طولانی می‌شود و همه قوانین باید مثل قانون استفاده از كمربند ایمنی كه با اعمال جریمه به یك فرهنگ الزام‌آور تبدیل شده، به یك عادت تبدیل شود.

وی با اعلام این كه بعضی از مردم پشت فرمان كه می‌نشینند، شخصیت دیگری پیدا می‌كنند، گفت: انگار تعارف كردن تنها برای میهمانی‌هاست و در خیابان‌ها هیچ‌ كس به دیگری احترام نمی‌گذارد و همه می‌خواهند زودتر به مقصد برسند.

این كارگردان صاحب نام تئاتر كشور در پایان با تأكید بر این كه باید در مورد اعمال قوانین رانندگی سخت‌گیری باشد تا مسائل و مشكلات حل و فصل شود، خاطرنشان كرد: رانندگان قانون‌شكن كه مبلغ جریمه برایشان مهم نیست را باید مدت‌ها از رانندگی محروم كنیم تا احتمالاً تأدیب و تربیت شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.