بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

توسعه ناوگان مسافری دریایی، پاسخی به یک ظرفیت بالقوه

توسعه ناوگان مسافری دریایی، پاسخی به یک ظرفیت بالقوه

تین نیوز | کشتی‌هایی باید در خدمت گردشگران قرار بگیرند که امکان تماشا و گشت و گذار را در سواحل جنوب و بین جزایر را فراهم کنند
 
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی با اشاره به توسعه نیافتن ناوگان مسافری حمل و نقل دریایی با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه موجود در این بخش گفت: توسعه در این بخش باید در همه جوانب مدنظر قرار گیرد.
 
حسن تیمورتاش با اشاره به اینکه از هر فرصتی باید در صنعت حمل و نقل دریایی سود برد، گفت: بنابراین در این بخش باید ناوگان مسافری را نیز توسعه داد و از ظرفیت بالای گردشگری در خلیج نیلگون فارس بهره برد و  باید کشتی‌هایی باید در خدمت گردشگران قرار بگیرند که امکان تماشا و گشت و گذار را در سواحل جنوب و بین جزایر را فراهم کنند.
 
وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند نمایشگاه‌های محلی و قومی گسترده‌ای را برگزار کند، افزود: می‌توان مقدماتی فراهم آورد که گردشگران بتوانند رقص‌های محلی قومیت‌ها را تماشا کنند و از غذای محلی مناطق مختلف ایران لذت ببرند و به این ترتیب به انجام مسافرت‌های دریایی متمایل شوند.
 
تیمورتاش با اشاره به اینکه در این بخش می‌توان، فعالیت‌های ویژه‌ای نیز انجام داد، گفت: فنلاند یکی از بزرگ‌ترین کشورهای سازنده کشتی‌ها مسافری است و حتی می‌توان با این کشور به تفاهم رسید که در زمان‌های سرد و یخبندان فنلاند، کشتی‌های خود را به خلیج فارس منتقل کند.
 
وی اظهار کرد: می توان زایران کشورهای حوزه خلیج فارس به مشهد را با کشتی به بوشهر و از آنجا با هواپیماهای ویژه به مشهد منتقل کرد.
 
این فعال در حوزه حمل و نقل دریایی ادامه داد: مسافران کشورهای عربی پول خرج می‌کنند و حتی با کشتی می‌توان به صورت گسترده، خودروهای این مسافران را به ایران منتقل کرد.
 
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی با تاکید بر اینکه «ما می‌توانیم اگر بخواهیم»، گفت: اجرا و توسعه این مسائل فکر و انگیزه و حمایت می‌خواهد. من مثال‌های ساده‌ای زدم که حداقل باشد؛ یعنی اگر هیچ امکانی در خلیج فارس نباشد با این کارها می‌توان گردشگری را رونق داد درحالیکه حوزه دریایی ایران به‌واقع ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای جذب گردشگر دارد.
 
وی معتقد است که تفریح و شادی و نشاط در حوزه گردشگری دریایی می‌تواند شادی مردم را تضمین کند فقط باید مردم را  با دریا آشتی داد و سفر گردشی در حوزه دریاهای جنوب را به سفری ارزان و مفرح تبدیل کرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از ظرفیت گردشگری دریایی بلااستفاده مانده است، ادامه داد: با چشم‌های بسته و احساس ناامیدی نمی‌توان شاهکار کرد، خلیج فارس باید ویترین ایران باشد و با برگزاری جشنواره‌هایی متشکل از فرهنگ و آداب و سنن و غذای اقوام می‌توان در این حوزه، بخش گردشگری را تقویت کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.