بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ ورود وزارت کشور به بحثمعاینه فنی خودروها

◄ ورود وزارت کشور به بحثمعاینه فنی خودروها

تین نیوز | قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در بیان دلیل عدم توجیه دریافت برگه معاینه فنی نزد برخی  رانندگان گفت: بر اساس عرف جهانی هر قانونی تا زمانی که تنها بر روی کاغذ بوده و صورت اجرا نیابد، از ضمانت اجرای مناسبی برخوردار نخواهد شد.

حسین شهیدزاده در گفتگو با تین نیوز افزود: خوشبختانه وزارت کشور با تدوین و طی مراحل مقدماتی سیستم یکپارچه معاینه فنی در صدد برطرف ساختن بسیاری از مشکلات در این بخش برآمده است.

وی ابراز داشت: دلیل اینکه پلیس راهور رغبت چندانی به اتخاذ تدابیر سختگیرانه در ملزم کردن دارندگان خودرو در مراجعه به مراکز فنی نداشته، کمبود مراکز معاینه فنی معتبر درصدور برگه معاینه فنی باشد، زیرا این گونه مراکز در گذشته و بدون نظارت دقیق اقدام به ارائه برگه معاینه فنی به مراجعین می کردند.

وی با تاکید بر لزوم دقت نظر بیشتر نسبت به عملکرد مراکز معاینه فنی خارج از شهرها، تصریح کرد: شهرداری تهران با ایجاد مراکز معاینه فنی معتبر و مجهز به سیستم ITS به خوبی مشکل عدم نظارت بر این بخش را از میان برداشته و توانسته با تکیه بر سیستم هوشمند، اطلاعات را به صورت آنلاین به مرکز داده های پلیس ارسال کند.

شهیدزاده تصریح کرد: مراکز معاینه فنی با مجهز شدن به دوربین، از ابتدا و به صورت خودکار مراحل تست خودرو  و نتایج حاصل شده را ثبت و در اختیار مرکز قرار می دهند لذا در سیستم جدید هیچ عامل انسانی قادر به جابجایی اطلاعات نیست. اطلاعات با سیستم مکانیزه خوانده شده و برگه معاینه فنی کاملا هوشمند ثبت و رسید آن به دارنده خودرو تسلیم می شود.

به گفته وی، دلایل اینکه چرا پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای طرح کاملا ورود پیدا نکرده را باید از مسئولان این بخش جویا شد. تقلبی بودن برخی برگه های معاینه فنی نباید مانع از برخورد جدی با متخلفان و خودروهای فاقد برگه معاینه فنی اجتناب شود.

شهیدزاده از ابتکار عمل خوب وزارت کشور سخن به میان آورد و اظهار داشت: با تدوین و بکار گیری سیستم معاینه فنی یک پارچه، قطعا مشکلات ناشی از عدم تعهد برخی صادر کنندگان برگه معاینه فنی کاسته شده و با اجرای آن اطلاعات خودرو ها به طور کامل در اختیار عوامل اجرایی و مدیران شهری قرار می گیرد.

وی این اقدام وزارت کشور را همراهی با پلیس و سایر مراکز دانست و گفت: شرکت کنترل کیفیت هوا امکاناتی را فراهم کرده تا با استفاده از سیستم ITS پلاک خودروها براحتی و بدون کمترین درصد خطا در سیستم اطلاعاتی وزارت کشور ثبت و در اختیار پلیس و  مراکز معاینه فنی قرار بگیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.