بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
در دومین نمایشگاه ریلی عنوان شد:

◄ شرط وزیر راه برای صدور مجوز واردات واگن‌های دست دوم

◄ شرط وزیر راه برای صدور مجوز واردات واگن‌های دست دوم

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در دولت جدید، مجوزی برای ورود واگن های دست دوم صادر نشده است و این مجوز، در دولت قبل به برخی شرکت ها داده شده، گفت: کسانی که این واگن‌ها را وارد می‌کنند، به همان تعداد هم واگن نو از داخل کشور بخرند.

به گزارش تین نیوز، عباس آخوندی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل ریلی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد که فضای خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد شده و اکثر شرکت ها، پیش بینی رشد 20 تا 100 درصدی را در سال 93 نسبت به سال 92 دارند.

آخوندی، عمده ترین مشکل بخش حمل و نقل ریلی را بحث نقدینگی دانست و افزود: برای حل این مشکل، از منابع داخلی راه آهن استفاده می کنیم، همچنین با قرار دادن مقداری منابع وجوه اداره شده در اختیار بانک ها، تلاش کرده ایم به صورت داوطلبانه به حل مشکلات این بخش و تامین منابع مالی، کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره واردات واگن های دست دوم گفت: برای واگن‌های کارکرده، تسهیلات نمی‌دهیم و مجوزی برای ورود این واگن ها به شرکت های ریلی داده نشده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در دولت دهم، مجوز ورود واگن‌ های دست دوم صادر شد اما در عین حال تاکید داریم کسانی که این واگن‌ها را وارد می‌کنند، به همان تعداد هم واگن نو از داخل کشور بخرند.

وی با بیان این که «وزارت راه، برنامه هایی برای نوسازی واگن دارد» گفت: برخی شرکت ها پیشنهاد نوسازی واگن ها را داده اند و بناست پس از آن، برای مدتی بهره برداری از این واگن ها بهره برداری کنند.

آخوندی یادآور شد: : تقاضا در بازار ریلی بسیار خوب است و آینده خوبی را برای این بخش می توانیم پیش بینی کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.