بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

عقب گرد تاریخی؛ ساینا قانونی تاکسی شد

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی معقتد است که اگر استفاده از خودروی ساینا به عنوان تاکسی قانونی شده باشد یک عقب گرد محسوب می شود .

عقب گرد تاریخی؛ ساینا قانونی تاکسی شد
تین نیوز |

 

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی معقتد است که اگر استفاده از خودروی ساینا به عنوان تاکسی قانونی شده باشد یک عقب گرد محسوب می شود .

 

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران،هفته نخست بهمن ماه بود که مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از طی شدن فرآیند اخذ مجوز ساینا برای کاربری تاکسی خبر داد .پیش ازقانونی شدن خودروی ساینا برای تاکسی بسیاری از کارشناسان حوزه حمل و نقل این خودرو را مناسب تاکسی نمی دانستند.

میثم مظفر ؛رییس کمیته بودجه و نظارت مالی  معقتد است که اگر استفاده از خودروی ساینا به عنوان تاکسی قانونی شده باشد یک عقب گرد محسوب می شود .

او به اکوایران می گوید :‌ در کشورهای پیشرفته تاکسی بهترین استقامت، کیفیت و شرایط خودرویی نسبت به سایر خودروهای عمومی را دارد. این که یک خودروی کم کیفیت ارزان را به عنوان تاکسی در نظر بگیریم کاملا اشتباه است.

مظفر درخصوص قیمت بالای تاکسی های برقی و احتمال عدم استقبال رانندگان تاکسی از این خودروها هم توضیح می دهد : دولت باید تسهیلات یارانه ای در نظر بگیرد تا قیمت تمام شده برای خودروی تاکسی را کاهش دهد. اگر دولت 50درصد بهای خودروهای برقی را برای تاکسی در کلان شهرها با این معضل آلودگی هوا عهده دار شود کار گزافه ای نیست. اگر آلودگی هوای تهران  و سایر کلان شهرها باعث بیماری صدها هزار نفر از شهروندان و فوت های ناشی از امراض پنهانی که  مسببشان آلودگی هوا است ارزش دارد که دولت با نگاه پیشگیری سرمایه گذاری کند و این هزینه تلقی نمی شود و سرمایه گذاری در امر سلامت است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که بازگشت به خودروهای کم کیفیت مثل ساینا بسیار غلط است می گوید :‌در سال 93 در سازمان تاکسی رانی قیمت  تویوتای هیدرولیک 70 میلیون تومان بود و تا سقف 25 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می کردیم. باید این تفکر ایجاد شود که سرمایه گذاری در امر برقی سازی سازمان تاکسی رانی یک کار موثر در ارتقای فرهنگ رفتاری تاکسی ران، کیفیت زندگی، کاهش آلودگی هوا و عبور از سوخت های فسیلی است که این سوخت ها محدودند و باید به نسل های بعدی هم توجه کنیم.   همه این اقدامات نگاه سرمایه گذاری در مسائل ملی کشور است و بایستی تغییر نگاه ایجاد شود.  پیشنهادم این است که 50درصد قیمت تمام شده خودروهای برقی برای کاربری تاکسی را دولت بپردازد و عوارض گمرکی  این خودروها هم صفر شود؛ یعنی قیمت این خودروها برای صاحبان تاکسی به حداقل برسد .   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    زر نزنید ماشین خوب واسه کشوری که فقط تاکسی مسافر کشه نه کل ملت

  • درخشان پاسخ

    آقای مظفر شما خودروی بهتری سراغ داری؟ سمند سورن مناسب تاکسی نیست هزینه تعمیر ونگهداریش بالاست از عهده تاکسی ران شهرستانی برنمیاد ساینا گزینه بهتری است من 22ساله راننده تاکسی هستم درکرمانشاه تجربه این کارو دارم شما چی؟

  • امیر قباخلو پاسخ

    من پراید ۸۷ دارم خیلی کم خرج وبه صرفه هست شما فقط سمند سورنی که هزینه هاش با کرایه ما نمیخوره یعنی درآمد با خرج ماشین جور در نمیاد داریم و تاروزی که در آمد من اینقدر کم هست ترجیح میدم همون پراید ۱۴ سال پیش،سوارشم به نظر من ساینا خیلیم عالیه چون هم برای ما بصرفه هم مسافر