◄ پاسخی به یک نامه/ کانون انجمن صنفی رانندگان در زمین شرکتهای حملونقل بازی میکند
چندی پیش اعضای یک گروه مجازی حملونقل جادهای که جمعی از کامیونداران و رانندگان خودروهای سنگین بودند، اقدام به ایجاد یک مجموعه همیاری نمودند تا به گفته خود « براساس قانون مدنی کشور در بحث آزادی قراردادها عدهای از رانندگان با میل و رغبت خود به صورت کاملا خود جوش هم پیمان شده و با جمع آوری مقداری پول از حقوق صنفی و شهروندی خود در مجامع اداری و قضایی دفاع کنند» اما بر اساس آنچه اعضای این گروه اعلام کردهاند این اقدام به « واکنش سریع کانون انجمنهای صنفی رانندگان» انجامیده است.
چندی پیش اعضای یک گروه مجازی حملونقل جادهای که جمعی از کامیونداران و رانندگان خودروهای سنگین بودند، اقدام به ایجاد یک مجموعه همیاری کردند تا به گفته خود «براساس قانون مدنی کشور در بحث آزادی قراردادها عدهای از رانندگان با میل و رغبت خود به صورت کاملاً خودجوش هم پیمان شده و با جمعآوری مقداری پول از حقوق صنفی و شهروندی خود در مجامع اداری و قضایی دفاع کنند» اما بر اساس آنچه اعضای این گروه اعلام کردهاند این اقدام به «واکنش سریع کانون انجمنهای صنفی رانندگان» انجامیده است.
به گزارش تیننیوز، بر اساس مطالبی که پس از تشکیل این مجموعه همیاری در گروه تلگرامی «علم و عمل کامیونداران» منتشر شده، این اقدام اعضای گروه با واکنش رئیس کانون انجمنهای صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور مواجه شده بهطوریکه نامهای با امضای «محمد خانبلوکی» رئیس این کانون به انجمنهای صنفی رانندگان سراسر کشور ارسال شده که در بخشی از این نامه آمده است: « اخیراً عدهای با تشکیل یک هیئتامنای غیر قانونی به نام علم و عمل و با تشکیل یک صندوق بدون مجوز بانک مرکزی، شماره حساب اعلان نمودهاند ... لذا خواهشمند است به کلیه رانندگان اعلام فرمایید که فریب این وعدهها را نخورند و وجوه خود را دور نریزند...»
ارسال این نامه اما با واکنش رانندگان در فضای مجازی مواجه شد و بر همین اساس سید دلاور موسوی که گروه مجازی علم و عمل کامیونداران را او تشکیل داده و از اعضای هیئتموسس مجموعه همیاری رانندگان نیز بوده است، نامهای در پاسخ به نامه رئیس کانون انجمنهای صنفی رانندگان منتشر کرده که در بخشی از این نامه آمده است:
«... براساس سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال 95 تعداد ناوگان فعال باری کشور بالغ بر 359 هزار دستگاه بوده است که از این تعداد 95.4 درصد در اختیار کامیونداران تکواحدی بوده که ارزش این ناوگان بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان است.
امروزه در کانون انجمنهای صنفی رانندگان و کانون انجمنهای صنفی شرکتهای حملونقل نظریه انتقال مالکیت ناوگانهای فردی به شرکتهای حملونقل پیگیری میشود و مصداق ضربالمثل معروف سنگ بزرگ علامت نزدن است چرا که ایجاد شرکتهای توانمند در این بعد با توجه به ارزش مالی پروژه عملاً کاری نشدنی و دور از ذهن مینماید، بنابراین بهترین راه منظم کردن این کامیونها در قالب شرکتهای حملونقل است یعنی: به جای کامیوندار کردن شرکتها، کامیونداران را شرکتدار کنیم. با توجه به توضیحات داده شده متاسفانه کانون انجمن صنفی رانندگان در زمین شرکتهای حملونقل بازی میکند به طوری که با تنظیم تفاهمنامههایی با انجمن شرکتهای حمل اسباب استعمار کامیوندارانی را که در گمان مدافع حقوق آنان است را برای شرکتهای حمل فراهم اورده است... »
در بخش دیگری از نامه پاسخ سید دلاور موسوی آمده است:
« در سلسله مشکلات میتوان به قراردادهای استیجاری ناوگان باری کشور با شرکتهای حملونقل اشاره کرد که متاسفانه در عمل اسباب استعمار و بهرهکشی بیجیره و مواجب شرکتهای حمل از این کامیونداران و نیز بر هم زدن نظم تردد و بارگیری ناوگان شده که علاوه بر اینکه از طرف کانون انجمنهای صنفی رانندگان با عکسالعملی قاطع روبرو نبودهایم که چه بسا طرفداری شرکتهای حمل را هم از جانب ایشان دیدهایم. مواردی از این دست فراوان است در زمانهایی که مرزهای آبی و خاکی کشور در تخلیه و بارگیری دچار ازدحام کامیون میشود و یا به دلیل مسایل سیاسی تردد و یا بازرگانی زمینی دچار مشکل میشود و یا در زمان افزایش هزینههای تردد ناوگان در سایر کشورها علیرغم خواهشهای مکرر رانندگان و یا مکاتبات آنها هیچ پاسخی داده نمیشود بلکه ایشان از خود سلب مسئولیت کرده و عنوان میدارند که به امور ترانزیت، اتاق بازرگانی و ... مربوط است بله اما انتقال مطلب و پاسخ خواهی از جانب کامیون داران و رانندگان به چه کسی مربوط است مگر نه اینکه تشکل صنفی مدافع حقوق اعضای خود است!»
موسوی در بخش دیگری از نامه خود با یادآوری عملکرد کانون صنفی در قبال موضوع سختی کار شغل رانندگی، خاطرنشان کرده است:
«در سال گذشته در مجلس محترم با بررسی سختی کار رانندگان روبرو بودیم. آن انجمن قبل از تصویب نهایی در مجلس خبر سختی کار و نحوه اجرای ان در سازمان های بیمهگر را رونمایی کرد اما بلافاصله متوجه شدیم که خبری خلاف واقع و در راستای تشویش اذهان رانندگان بوده و در عمل هیچ کارایی نداشته است.
بعد از از مدت کوتاهی با توجه به تاریخ نامهها شاهد پاسخ و دستور سازمان راهداری بودیم:
نامه کانون انجمنهای صنفی رانندگان و نیز نامه سازمان راهداری خود گواه این مدعا است.
موسوی در ادامه نامه پاسخ خود به رئیس کانون صنفی رانندگان آورده است: « شتابزدگی کانون انجمن صنفی رانندگان باری کشور رانندگان باری در پاسخگویی به اجتماعات مجازی تا جایی پیش رفته که باعث گل به خودی شده است به عنوان مثال میتوان به حذف یکی از اعضای هیئتمدیره اشاره کرد.»
موسوی در ادامه این نامه همچنین آورده است: «در چند روز گذشته رانندگان در گروههای مجازی علم و عمل اقدام به ایجاد یک مجموعه همیاری با اختیار خود نمودهاند؛ براساس قانون مدنی کشور در بحث آزادی قراردادها عده از رانندگان با میل و رغبت خود به صورت کاملاً خود جوش هم پیمان شده بودند تا با جمعآوری مقداری پول از حقوق صنفی و شهروندی خود در مجامع اداری و قضایی دفاع کنند که به واکنش سریع کانون انجمنهای صنفی رانندگان انجامید.»
موسوی در پایان نامه خود تاکید کرده است: « واقعا سوال اینجاست در حالی که این صنف با مشکلات عدیده در روزمره خود روبرو است و آن کانون هیچ اقدام موثری در جهت بازشناسی و مرتفع ساختن آنها ننموده است چرا به محض شکل گرفتن اتحاد مجازی در بین رانندگان بلافاصله عکسالعمل نشان داده و اقدام به ارسال نامههای تهدید آمیز نموده است؟ آنچه مشهود است نارضایتی اکثر رانندگان و کامیونداران از عملکرد انجمنهای صنفی شهرستانها و کانون انجمنهای صنفی رانندگان سراسر کشور به عنوان متولی امورات صنفی است. در این آشفته بازاری که هر روز تواناییهای کسب درآمد ناوگان باری توسط شرکتهای حملونقل تحت قانون تعیین نرخهای حمل به صورت توافقی، کاسته میشود آیا متولی صنفی بایستی به فکر ابتداییترین مسئله کامیون داران که همان تناسب درآمد با سرمایهگذاری است، باشد و یا اینکه به مسایل کاملاً حاشیهای و خارج از متن حمل کالا بپردازد!»
سلام
فرمایشات جناب آقای سید دلاور موسوی کاملا مورد تایید اینجانب و اکثریت همکاران در این صنف میباشد ما از کانون انجمن صنفی رانندگان وکامیون داران بشدت شاکی هستیم چونکه به هیچ عنوان در جهت خواسته های به حق رانندگان وکامیون داران حرکت نمیکند بلکه کاملا بر عکس و در جهت ضربه زدن به این صنف فعالیت میکنند ما خواستار برکناری رییس کانون صنفی رانندگان و کامیون داران هستیم.
در جایی که صدای حق را سرکوب میکنند و صدای بی عدالتی را نوازش گر میخوانند فقط و فقط باید به توان خود اتکا کرد و به ندای عدالت گوش داد ،گروه علم و عمل ملی کامیون داران و رانندگان تنها مرجع ایست که به درد دل رانندگان گوش فرا داده و در برابر بی عدالتی قد علم کرده ،ما تا زمان برپایی عدالت در کنار هم کاران و کارشناسان و دلسوزان این جمع هستیم و از هیچ کار قانون مندی دریغ نمی کنیم ، به امید روزی که در پناه حق از خود رانندگان دلسوخته کسی به منصب هدایت بنشیند
با توجه به اینکه بنده از گروه علم و عمل دل خوشی ندارم ولی در مورود کارایی نداشتن کانون انجمن صنفی برای رانندگان و گل به خودی های مکرر این مجموعه، با جناب سید دلاور موافقم.(در واقع حکایت کانون انجمن صنفی ضرب المثل شراکت و رفاقت باقافله است)
سلام
کاش آقای خانبلوکی در همه زمینه ها اینقدر سریع واکنش نشون می دادند
یعنی هیچ مشکلی ما نداریم بجز گیر دادن به یک همیاری که کاملا اختیاری بوده و هیچ اجباری در آن نیست
کاش همه وظایف را اینگونه دقیق بهش میپرداختین
سلام
بعضی از این مدیران صنفی که خود را دایه این صنف میدانند بجز خیانت هیچ خیری برای صنف شان نداشتند. جالب اینجاست که هر چقدر انتقاد هم شود حرفی یا دفاعی از خود ندارند. دوستانی مثل آقای موسوی که بفرمان رهبر کبیر انقلاب که فرمودند آتش به اختیار لبیک گفته و پای در این عرصه گذاشته و بر این شدند که از حق مظلوم دفاع کنند و در نهایت این کار به کام بعضی از این مدیران صنفی تلخ آمده و با سنگ اندازی و ربط دادن با تشویش اذهان عمومی سعی در نگه داشتن این حرکت خود جوش برآمدند ولی غافل از اینکه تا جان در بدن داریم به دنبال مطالبات صنفی خود هستیم ..در آخر کمال تشکر را از شما و همه کسانی که به نحوی سعی در رساندن صدای مارا به مسئولین دارند. ...ممنون
با سلام فرمایشات اقای موسوی مورد تایید بنده و رانندگان و کامیونداران هست و بشدت ما از کانون انجمن صنفی رانندگان و کامیونداران بشدت شاکی هستیم بجای اینکه حامی ما رانندگان و صنف ما باشن حامی باربری هستن و از مسولین خواستار برکناری هستیم