بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
کریمی خبر داد:

◄ جزییات جلسه 5 ساعته وزیر با کامیون‌داران/تشکیل کارگروه ویژه برای تعیین نرخ حمل بر اساس تن-کیلومتر

این درخواست مورد قبول وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و قرار شد تا ده روز آینده این نرخ را در اختیار سازمان قرار دهیم و یک کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های صنفی، نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و هم‌چنین نماینده حوزه مشاور تشکل‌های صنفی وزارت راه باهدف بررسی فوری این موضوع تشکیل شود.

جزییات جلسه 5 ساعته وزیر با کامیون‌داران/تشکیل کارگروه ویژه برای تعیین نرخ حمل بر اساس تن-کیلومتر
تین نیوز

در پی اعتراض صنفی کامیون‌داران کشور، عصر دیروز جلسه مشترکی بین انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که پنج ساعت به طول انجامید.

احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح جزییات جلسه 5 ساعته اصناف با وزیر راه و شهرسازی پرداخت و گفت: در جلسه شب گذشته تمام مواردی که تا به‌حال گفته بودیم اما به آن توجه نشده بود مطرح و در عین‌ حال مطالبات جامعه کامیون‌داران به‌صورت موردی مطرح و برای آن تصمیم‌گیری شد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران با اشاره به مهم‌ترین درخواست کامیون‌داران یعنی درخواست تعیین نرخ حمل بر اساس تن بر کیلومتر گفت: این درخواست موردقبول وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و قرار شد تا ده روز آینده این نرخ را در اختیار سازمان قرار دهیم و یک کارگروه هم متشکل از نمایندگان تشکل‌های صنفی، نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و هم‌چنین نماینده حوزه مشاور تشکل‌های صنفی وزارت راه با هدف بررسی فوری این موضوع تشکیل شود.

وی با توضیح اینکه در این جلسه 4 ساعت نمایندگان تشکل‌های صنفی صحبت کردند و در یک ساعت باقیمانده بازهم به سؤالات وزیر پاسخ دادند، ادامه داد: وزیر به‌خوبی شنونده مشکلات ما بودند و تمام مسائل و مشکلاتی که عنوان کردیم قرار شد در این کارگروه مطرح شود.

کریمی ادامه داد: موضوع بعدی در خصوص برخورد با شرکت‌های حمل‌ونقلی به دلیل حق کمیسیون زیادی که می‌گیرند بود که قرار شد کارگروهی از خود تشکل‌های برای شناسایی تخلفات شرکت‌ها و معرفی آن تشکیل شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در خصوص بحث افزایش کرایه اصرار داشتند با توجه به شرایط فعلی اقتصادی ملاک عمل فعلا همان 20 درصد افزایش قیمت باشد و مازاد بر آن بعد از تعیین قانون تن بر کیلومتر مشخص می‌شود.

وی با توضیح اینکه بحث ساماندهی سالن‌های اعلام بار هم در این جلسه مطرح شد گفت: قرار  شد در کارگروه دراین‌باره به نتیجه برسیم. وزیر راه و شهرسازی هم ظاهراً دراین‌باره و با تقویت و ایجاد ان مخالفتی ندارند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران به قانون سخت و زیان‌آور بون شغل رانندگی به‌عنوان درخواست دیگر کامیون‌داران اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی ظاهراً با این موضوع مخالفتی ندارد و جلسه‌ای با این موضوع در شب گذشته در وزارت کار برگزار شد و تصمیم وزارت کار هم حمایت از این قانون است. تعیین حقوق رانندگان به‌صورت پلکانی نیز درخواست دیگری است که موردحمایت هر دو وزارتخانه است.

او ادامه داد: دیدار شب گذشته جلسه مؤثری بود و تقریباً وزیر با تمامی درخواست‌ها موافقت کردند .ما شب گذشته با رانندگان صحبت کردیم و گفتیم قرار نیست همه قانون‌ها طی یک‌شب اعمال شود و شما بحث کرایه را ملاک قرار دهید و اعتراضات را بشکنید. با این‌حال چندین سال انباشت درخواست رانندگان باعث شده است که اعتماد خود را از دست دهند و در تصمیم‌گیری جدید دقت بیشتری داشته باشند.

او گفت:صحبت‌های شب گذشته  وزیر جدی بود چراکه وقتی وزیری 5 ساعت با صنف خود بنشیند و شنونده مشکلات باشد یعنی  مشکلات را درک کرده است و برای ان برنامه دارد.

  • آخوندی در جلسه با کامیون داران
  • آخوندی در جلسه با کامیون داران.jpg2
  • آخوندی در جلسه با کامیون داران.jpg3
  • آخوندی در جلسه با کامیون داران.jpg4
  • آخوندی در جلسه با کامیون داران.jpg5
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدرضا

    آقای کریمی واقعا عجرت با خدا مرد حرف حق هرکسی نمی زنه خدا حیرت بده