◄ کامیونداران برای حل مشکل لاستیک از وزیر پیشنهادی برنامه میخواهند
موضع مسؤلین در زمینه تامین نیاز لاستیک کامیونداران بیشتر منفعلانه است و وزیر جدید از همین حالا باید بر این موضوع تمرکز کند.
یک راننده خود مالک در بخش حملونقل کالا در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز به تشریح وضعیت بازار و قیمت لاستیک و مطالبات کامیونداران از سرپرست جدید وزارت راه و شهرسازی پرداخت.
وی با بیان اینکه لاستیک بخش مهمی از هزینه کامیون است اما همهاش نیست؛ گفت: موضع مسؤلین در این زمینه بیشتر منفعلانه است. در این مدت حرفهای زیادی مطرح شد ازجمله دادن لاستیک از محل اموال تملیکی و این درحالی است که اموال تملیکی باید مدتی (مثلا ۲ سال) بلا صاحب بماند تا تملیک شود. در همین مدت تاریخ انقضا لاستیک تمامشده است و آیا با لاستیکی که ۲ سال در بندرعباس مانده میتوان بار زد؟
او ادامه میدهد: در این مورد ضعف مسئول مربوطه هم در بعد اطلاعات میدانی هم در بعد آمار مشخص است و این باگها باید از سوی وزیر جدید دیده شود و به آن پرداخته شود.
این راننده خودمالک با اشاره به تغییرات جدید در وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: نیاز کشور به لاستیک سنگین سالانه بیش از ۲ میلیون حلقه است. تمام این وعدهها که لاستیک اموال تملیکی را میدهیم و کانتینر ترانزیت لاستیک را مصادره میکنیم و... به ۲۰۰هزار حلقه نمیرسید.
او گفت: یعنی مسؤلین میخواستند 10درصد مشکل لاستیک را با وعده درمان کنند. از این وعدهها حدود 20درصد عملی شد.
او به تیننیوز میگوید: خود لاستیک هم حدود ۲۰درصد از مشکلات کامیونداران است. بنابراین میزان موفقیت مسؤلین در حل مشکل رانندگان و کامیون داران حدود ۴ در هزار یا چهاردهم درصد ارزیابی می شود.