◄ برای ورود ناوگان به بخش باری شرایط جدیدی تعریف شود
متاسفانه ما در بخش مدیریت ورود و خروج ناوگان کارهای نیستیم و وزارت صنعت و معدن و شرکتهای خودروسازی مثل سایپادیزل و ایرانخودرو دیزل ورود ناوگان را تعریف کردهاند؛ ناوگان بیکیفیت وارد میشود بعد پلیس ناوگان را پلاک میکند و بعد در بخش حملونقل جادهای وارد شده و اثر خود را میگذارند. بعد کدام سازمان باید پاسخگوی مشکلات باشد؟ وزارت راه و شهرسازی.
دبیر کانون کامیونداران در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز، گفت: ورود ناوگان جدید بدون اسقاط ناوگان فرسوده باید ممنوع شود.
احمد کریمی بابیان اینکه متولی بخش راه، وزارت راه و شهرسازی است ادامه داد: متولی راه نباید اجازه دهد تصمیمگیری دیگران در این حوزه مبدا و منشا شود بلکه باید سیاستگذار بخش حملونقل باشد سایر دستگاههای مربوطه نیز تابعی از این سیاستگذاری باشند.
او گفت: متاسفانه ما در بخش مدیریت ورود و خروج ناوگان کارهای نیستیم و وزارت صنعت و معدن و شرکتهای خودروسازی مثل سایپادیزل و ایرانخودرو دیزل ورود ناوگان را تعریف کردهاند؛ ناوگان بیکیفیت وارد میشود؛ پلیس ناوگان را پلاک میکند و در بخش حملونقل جادهای وارد شده و اثر خود را میگذارند. بعد کدام سازمان باید پاسخگوی مشکلات باشد؟ وزارت راه و شهرسازی.
دبیر کانون کامیونداران بابیان اینکه این رویه اشتباه است، ادامه داد: این سوال مطرح است که آیا ما به این تعداد ناوگان نیاز داریم؟ باید برای ورود ناوگان شرایط تعریف کنیم بعد برای اینکه در بخش حملونقل جادهای فعال باشد نیز مجددا شرایط تعریف کنیم.
او گفت: اینکه هرکسی با مبلغی پیشقسط یک دستگاه کامیون خریداری کرده و وارد بخش حملونقل جادهای کند، اول برای خودش بعد برای حمل بار جادهای و در نهایت برای منافع ملی ضرر و زیان ایجاد کرده است. اما سودش را شرکت خودروسازی، لیزینگ و بانک عامل برده است.