بازدید سایت : ۷۹۱۸۴
یک کامیون‌دار در واکنش به نامه وزیر کشاورزی به وزیر راه:

◄ کاهش کرایه حمل، نقشی در پایین‌آوردن قیمت نهاده‌های کشاورزی ندارد

جناب وزیر خوب است که به فکر تولیدکنندگان افتاده‌اید! ولی کرایه نقش بسزایی در پایین آوردن قیمت نهاده‌های کشاورزی یا بالا بردن قیمت‌ها ندارد. حضرت‌عالی دستور بفرمایید کارشناسان در جاهای دیگری دنبال رشد قیمت ها بگردند.

 کاهش کرایه حمل، نقشی در پایین‌آوردن قیمت نهاده‌های کشاورزی ندارد
تین نیوز |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز سه روز پیش بود که محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی خواستار اصلاح و ابلاغ فوری نرخ‌های مصوب حمل بار در پایانه‌ها شد.

بیش‌تر بخوانید:

حجتی در نامه خود به وزیر راه و شهرسازی آورده بود: نبود ثبات و رشد تصاعدی و بیش‌ازحد نرخ مصوب کرایه حمل از بنادر یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های دولتی در پرداخت هزینه‌های حمل بار برای تأمین و تدارک به‌موقع نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی وارداتی و نیز پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی شده است.

او در این نامه با تأکید بر اصلاح فوری نرخ‌ها آورده بود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در صورت زمان‌بر بودن آن، به‌منظور حل مشکل و ایجاد امکان پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی تا ابلاغ نرخ‌های مصوب جدید، امکان صدور الحاقیه قرارداد برای حمل سریع‌تر محموله‌های (نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی) از بنادر به شرکت پشتیبانی امور دام کشور، شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فراهم شود.

در این راستا بسیاری از کامیون‌داران در تماس تلفنی با خبرنگار تین‌نیوز درخواست وزیر کشاورزی را ناشی از عدم درک مشکلات بخش حمل‌ونقل دانسته‌اند.

یکی از کامیون‌داران دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: درخواست آقای حجتی از وزیر محترم راه و شهرسازی در مورد بالا بودن کرایه حمل نهاده‌های کشاورزی از بنادر کشور را خواندم، جناب حجتی خوب است هم برای شما و هم برای کل تولیدکنندگان محترم این مهم روشن شده باشد که حمل‌ونقل در هر کشوری جز یکی از اهرم‌های اصلی تولید و رشد وشکوفایی اقتصادی است.

او بابیان این‌که تنها به صرف کار تولیدی نمی‌شود تولید کرد و باید زمین‌های مناسب و بستر لازم برای کار تولیدی را فراهم کرد، گفت: حمل‌ونقل جاده‌ای از ابزار اصلی تولید است و این درحالی است که از سال ۹۴ کرایه حمل گندم و دیگر اقلام ضروری نهاده‌های کشاورزی و خوراکی آنها پرداخت نشده است .

او ادامه می‌دهد: شرکت‌های دولتی خلیج فارس میلیاردها تومان کرایه کامیون‌داران را پرداخت نکرده‌اند. آیا یک بار به فکر افتاده‌اید که تلاشی برای پرداخت حق‌الزحمه کامیون‌داران داشته باشید؟ از سال ۹۴ کشور با رشد تورم شدیدی روبرو بوده و کرایه‌های عقب‌مانده هم نمی‌تواند در زندگی کامیون‌دار تاثیر داشته باشد، ولی چرا یکبار هم به فکر کامیون‌دار  نبوده‌اید.

او خطاب به وزیر کشاورزی ادامه داد: جناب وزیر خوب است که به فکر تولید کنندگان افتاده‌اید؛ ولی کرایه نقش بسزایی در پایین آوردن قیمت نهاده‌های کشاورزی یا بالا بردن قیمت‌ها ندارد. حضرت‌عالی دستور بفرمایید کارشناسان در جاهای دیگری دنبال رشد قیمت‌ها بگردند.

وی بابیان این‌که کرایه حمل‌ونقل در ایران پایین‌تر از تمام کشورهای همسایه است، توضیح داد: در آسیا و اروپا کشورها برای حمل‌ونقل ارزش و اعتباری قائل هستند. شما برای رشد و شکوفایی این صنعت عظیم چه کاری کرده‌اید؟ به‌جای این‌که یک‌طرفه به قضاوت بنشینید و خواستار همسان‌سازی و پایین آوردن کرایه حمل‌ونقل باشید با وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان در هیئت دولت به فکر راه‌حل‌های مناسب برای هر دو بخش هم حمل‌ونقل هم تولید باشید.

این راننده خودمالک ادامه داد: چگونه می‌توان کامیون‌دار را متقاعد کرد تا با کرایه مدنظر حضرت‌عالی و تولیدکنندگان بار حمل کنند درصورتی‌که لاستیک کامیون و دیگر اقلام مصرفی کامیون  رشد ۱۰۰ درصدی و در بعضی موارد رشد ۲۰۰ درصدی داشته است، چگونه می‌توان انتظار داشت کامیون‌داران بدون آنکه دولت محترم راهکار اساسی برای پایین آوردن قیمت اقلام موردنیاز کامیون ارائه دهد، همکاری داشته باشند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.