بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ واردات کامیون بنز ، ولوو و اسکانیا 5 سال ساخت برای رانندگان آزاد شد + جزئیات

بر اساس جدول منتشر شده توسط مراجع دولتی واردات کامیون های دست دوم 5 سال از برندهای معتبر اروپایی مثل بنز و اسکانیا و ولوو برای رانندگان کامیون آزاد شده است.

واردات کامیون بنز ، ولوو و اسکانیا 5 سال ساخت برای رانندگان آزاد شد + جزئیات
تین نیوز |

بر اساس جدول منتشر شده توسط مراجع دولتی واردات کامیون دست دوم 5 سال از برندهای معتبر اروپایی مثل بنز و اسکانیا و ولوو برای رانندگان کامیون آزاد شده است.

به گزارش تین نیوز، این جدول شرایط واردات خودروهای تجاری دست دوم و کارکرده تا 5 سال ساخت را مشخص کرده است. نکته حائز اهمیت این که علاوه بر شرکت های حمل و نقل و شرکت های سازنده خودرو، رانندگان کامیون هم می توانند اقدام به واردات کامیون کارکرده  از برندهای مشهور کنند.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

◄ پیش فروش کامیون های پرقدرت چینی در 3 قسط با پیش پرداخت 1.4 میلیاردی از فردا + جزئیات

 

طبق این جدول رانندگان می توانند کامیون هایی از برندهای مان، ولوو ، اسکانیا، بنز، داف، رنو، میتسوبیشی، هیوندای و سایر برندهای مطرح اروپایی و ژاپنی را به کشور وارد کنند.

این مصوبه به رانندگان کامیون مجوز می دهد تریلی هایی را هم با همین برندها وارد کنند.

خبرنگار مهر که این جدول را منتشر کرده نوشته است که رانندگان خودمالک برای واردات کامیون دست دوم باید دارای کارت هوشمند باشند. همچنین شرکت‌های حمل و نقل خودمالک نیز می ‌توانند نسبت به واردات انواع کشنده، کامیون و کامیونت اقدام کنند.

نکته مهم در این مصوبه کاهش 50 درصدی عوارض واردات کامیون به کشور است. بر این اساس واردکنندگان برای بهره مندی از معافیت تخفیف ۵۰ درصد سود بازرگانی ملزم به ارائه تعهدنامه محضری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند.

واردات کامیون دست دوم

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی پاسخ

    خداکنه که حقیقت داشته باشه

  • منوچهربیات پاسخ

    ولوو

  • صمد پاسخ

    باکدام کار.باکمسیونهای نجومی.دستمزدهای نجومی.لاستیک وقطعه که بایدبرای خریدشان ازماشین شریک بشوند

  • ناشناس پاسخ

    اگر مافیای خودرو بگذاره

  • M پاسخ

    عالی عالی انشاله که ردیف بشه تا قشرزحمت کش به آرزوی خود برسن دیگه سوارماشین چینی هم نمیشن

    • آرش

      بنده خدا چی داری میگی ؟؟!!! قیمت این کامیون ها چندین میلیارد است در توان رانندگان نیست که خرید کنند

  • مهدی پاسخ

    راستی آزمایی این خبر رو چطور توجیه میکنید؟ طبق این مصوبه و خبر بنده کلیه شرایط رو دارم، اما آیا واقعا اگه قانونی وجود داره اجرا میشه؟!!!
    رسانه ها برای جذب مخاطب هر چرندی رو می‌نويسن.

  • علی پاکی پاسخ

    اگر دولت کامیون کهنه را بگیرد نو به راننده بدهد هیچ پولی نگیرد مدت ۲ سال مصرف سوخت را حساب کنی بر میگرداند

    • علی

      دولت مگه سازمان خیریه هستش

  • علی محمدی پاسخ

    خدا کنه مردم از تصادفات جاده‌ای
    از دست چینی آواره خلاف میشن
    اگه از دست دلال بگیرن از خود راننده
    فعال کارت هوشمند تعهد بگیرند خوب است

  • صابربختگان پاسخ

    کاش وام واردات کامیون به خود راننده میداد وزیرصمت یا راه وشهرسازی

  • جواد پاسخ

    اروپایی همشون خوب است

  • ناشناس پاسخ

    ای کاش ما صنعت خودروسازی نداشتیم، همیشه آرزو میکنم یه صبح از خواب بلند بشم ببینم همش یه کابوس بوده و ما اصلن چیزی به نام ایران خودرو و سایپا در کشور نداریم و تمام وسایل نقلبه را وارد می کنیم

  • رضا پاسخ

    خدایا خودت یه کاری بکن این خبر رنگ واقعیت بگیره تا ما راننده ها یه نفسی راحتی از دست این دلال ها و شرکت های دلال گونه بکشیم..🙏

  • مجتبی پاسخ

    خدا کنه این دروغ حقیقت داشته باشه.جولان آشغالای چین هم به پایان میرسه

  • حسین پاسخ

    با سلام ما رانندگان چند ساله منظر چنین خبری بودیم تا اینکه دولت ریسی جواب داد خدا قوت

    • خالد

      اینا برا راننده نیست دوست عزیز برای ماشیندارها هست .راننده اه در بساط نداره چطور میخواد ماشین بخره؟ شما بگو ی میلیارد چطور میتونه جور کنه؟؟ الا حواله به نام راننده صادر بشه اونوقت راننده میتونه با ی سرمایه دار شریک بشه وگرنه غیر ممکنه

  • ناشناس پاسخ

    کشنده چینی مثلا دیما امپاور سی اند سی و... دانه یک میلیارد هر میفروشه من ۵۰۰ ت دارم بقیه هم اقساط

  • غلامحسین پاسخ

    خداکندکه همچین اتفاقی بیفتد

  • شهرام بابایی پاسخ

    ماکه سینه سوخته این اقتصاد مریضیم از کجا بیاریم شتر اوردن ژه یک غاز کو یک غاز دولت باید واسه قشر زحمت کش باید تحصیلات بده تا آدم بتونه یه ماشین درست حسابی داشته باشه کد‌م راننده یا همون صاحب ماشین که ماشینهای مدل پایین دارن از کجا بیارن
    همیشه امتیاز واسه یه دسته آدم هاست راننده جماعت فقط اسیری براش مونده

  • کمالی پاسخ

    سلام خدا پدر و مادر کسی که باعث بانیش است را بیامرزد که کمی هم به قشر زحمتکش راننده نگاه کرده ،اگر رییس جمهوری این کار را کرده واقعا دستش درد نکنه که راننده ها را از دست مافیای خودرو نجات داد

  • سیداصغر پاسخ

    سلام من حدود ۵۰ سالمه با کامیون بزرگ شدم .چند ساله اخیر کامیونم رو فروختم که مدل بالاتر بخرم قیمت ۵۰ میلیونی شد ۳۰۰ به بالاتر نشد بخرم الان هم فکر کنم آرزو به دل بمونم که نتونم بخرم از مسئولهای بی وجدان میخوام ی فکری به حاله این قشر زحمت کش بکونن ممنون

  • ناشناس پاسخ

    جراخودرو صفر نه
    مگر ملت ایران چه گناهی کرده است که باید دست دوم دیگران را استفاده کند

  • جعفر پاسخ

    خدا کند واردات آزاد بشه و همه بتونن خودشون هر خودرویکه میخوان زیر ۵ سال ساخت وارد کنند،باتشکر از مسئولین

  • سلام پاسخ

    بر پدر دروغگو‌لعنت واردات خودرو کار کرده رو‌دیدیم

  • عباس پاسخ

    چه بلایی سر مردم اوردن که عادی ترین حقمون برامون شده رویا و غیر باور. الان ولوو پنج سال کار کرده در حد نو توی دبی حدود یک هفتصد میلیارده وای توی ایران بالای شش تومن

  • ناشناس پاسخ

    حقیقت داره اگه کسی واقعا اطلاع داره بگه؟

  • آرش پاسخ

    درست تیتر بزنید ، برای دلالان آزاد شد نه برای رانندگان که مثل من توان خرید کامیون مدل بالا را نداریم

  • ناشناس پاسخ

    احتمالا تا زمان وارد شدن و رسید به دست مشتری یکسال زمان می‌بره نیمه اول سال جدید می رسد دست مصرف کننده..‌‌

  • رضا پاسخ

    اگه این اتفاق بیوفته خوبه بشرط اینکه موقع ورودمجبورنشیم بابت هزینه گمرک وغیره شلوارپامون روهم بفروشیم

  • محمد پاسخ

    ای دروغو که گفتی راسه

  • ali پاسخ

    سلام واقعا اگه این حرف صحت داشته باشه من که بیست پنچ سال گواهینامه ام را به پایان میرسه واسه ایم مردم وملت جونیم را دادم آخر پیری امید هست آرزویم را با باخود نبرم یه نفر جواب مارو بده آقای مسول. ........

  • امیر پاسخ

    مردم مسخره یه عده مسیولین شده هرروزبایه خبری بهره

  • ناشناس پاسخ

    کی‌ کجا کو

  • یزدان پاسخ

    ای مردم ساده دل چقد دلتون خوشه مگه شما رو میزارن برید اون ور آب ماشین بیارید بازم دست همین دلالان تو کاره به کمترین قیمت میگیرن ۱۰ برابر شو بهتون میدن هم بانکها هم خودشون

  • امیر پاسخ

    خدا کنه اینطور باشه که رانندها نخوان برای مردم زجر بکشن کاری میکنن برای خودشان باش

  • حسین ایدین فرد پاسخ

    من ۲۵ساله راننده هستم گامینهای فرسوده توجاده های داغون ایران کارکردم امروز سود دلال میبره ادم افسوس میخوره

  • مهدی سرگزی اززاهدان پاسخ

    سلام خوب اگرجاده های کشورراازماشینهای عصرحجرخالی کنیم حداقل بخاطرحفظ ابروی رانندگان عزیزموفق باشید

  • احمد پاسخ

    ظاهر این خبر برای قشر رانندگان بسیار جذاب و دلنشین ولی در باطن ,, امریست بسیار سخت و محال ,,,,,,,,,, کافیه در همین گوگل , شرایط واردات کشنده اروپایی رو جستجو کنید تا با انبوهی از قوانین و مقدمات دشوار از نحوه عقد قرارداد با توسل به کارت بازرگانی و قیمت گذاری ,,,,,, سپس خرید و تبادل ارز با طرف خارجی قرارداد گرفته ,, تا ارسال محموله به گمرگ و ترخیص و شماره گذاری و اختصاص هوشمند ناوگان و تعیین سهمیه و صدور کارت سوخت , مواجه خواهید شد ,,,,,,,,,,,,,,,,, که هر مرحله چالشهای سهمگین خودش رو داره و طرف حساب با یکی از سازمانهای عریض و طویل داخلی خواهد شد که هیچکدام همسو با هم نبوده و همدیگر رو در مواردی نقض میکنند ,,,,,,, و ترسناکتر اینکه در طی مسیر ,, کشنده ,, از مبدا تا مرزهای همجوار ,,, ناگهان بخشنامه و تبصره های جدید داخلی از راه رسیده و ناهمواریهای بسیار بدتری در پیش روی خریدار ایجاد میکنند ,,,, که جملگی تمام این موانع رو تنها و تنها با دستهای پر از سخاوت و یک حساب بانکی کلان میشه پشت سر گذاشت ,,, وگرنه پروسه خرید در هر مرحله که باشه متوقف و کان لم یکن تلقی خواهد شد .,,,,,,,,,,,,,,
    حال با این مقدمه بسیار کوتاه ,, نگاهی به اجتماع رانندگان کامیون در پایانه ها و اینجا و آنجا بیاندازید و ببینید از خیل این جمعیت , کدام یک واجد شرایط جهت خرید کشنده اروپایی هستند ؟ کدامشان حساب بانکی کلان دارند ؟
    جاییکه شاهدیم , پول تعویض چند جفت لاستیک را هم ندارند و در باب تعمیرات دوره ایی ناوگان درمانده و اینجا و آنجا دنبال دریافت وام و تسهیلات هستند . کدامشان تسلط به زبان خارجی و سواد حسابداری صنعتی داشته و وارد به امور بازرگانی و ترخیص کالا هستند ؟
    کدامشان آشنا به قوانین تجاری بین الملل بوده و سایت های فروش معتبر خارجی را میشناسند و روابط تجاری با شرکای خارجی را تجربه کرده اند ؟,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, اما ما همین جا شاهدیم که عده ایی به صرف یک خبر ,, فورا شادی کرده و اینطور تداعی مینمایند که : همین الان بلند شده و می روم لب مرز و یه ماشین روز اروپایی انتخاب کرده و سوییچ گرفته و فورا می روم پایانه بار میشوم و میاندازم جاده ! ,,,,,,,,,,,
    ساده ایم ما مردم

  • بهروز پاسخ

    آخ جون بازم یه خبر خوش
    البته واسه دلال‌ها
    نه راننده های زحمت کش

  • عباس درخشانی پاسخ

    من چندین سال کار کردم یه ماک دستم افتاد بعد آقای رویانیان ریس راهنمای بود اعلام‌ کرد ماشينهاي این مدل تردد جاده ممنوع می‌شود آن مرد بی انصاف باعث شد ماشینم بفروشم برم یه خورده مدل بالا بگیرم کار کنم رفتم وام بگیر بانک گفت پولت باید ۳ماه بخوابه بعد ماشین هر روز رفت بالا دیگه نتوستم بخر یه حرف دروغ مسؤل الان باسن ۵۷سالکی دارم به رانندگی میکنم باعث شد سرمایه ام از دادم

  • ناشناس پاسخ

    چه فایده ما راننده هایی که واقعا داریم زحمت وسختی کارو می‌کشیم پول خرید کامیون رو نداریم اگه دولت این محبت رو میکرد اجاره به شرط تملیک را با شرایط به راننده کامیون میداد چقدر عالی میشد