بازدید سایت : ۷۹۰۳۰
مدیرعامل دکادیزل در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ افتتاح 5 هاب تعمیرگاهی برای ناوگان سنگین در آینده

مدیرعامل دکادیزل نوسانات ارزی و واردات قطعات قاچاق را دو معضل مهم در جهت تامین قطعات ناوگان سنگین برشمرد و اعلام کرد: برای رفاه حال رانندگان 5 هاب تعمیرگاهی برای ناوگان سنگین در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهید رسید و تلاش داریم خدمات پساگارانتی را به رانندگان کامیون ارائه دهیم.

افتتاح 5 هاب تعمیرگاهی برای ناوگان سنگین در آینده
تین نیوز |

مدیرعامل دکادیزل نوسانات ارزی و واردات قطعات قاچاق را دو معضل مهم در جهت تامین قطعات ناوگان سنگین برشمرد و اعلام کرد: برای رفاه حال رانندگان 5 هاب تعمیرگاهی برای ناوگان سنگین در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و تلاش داریم خدمات پساگارانتی را به رانندگان کامیون ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، دکادیزل، یکی از زیرمجموعه های هلدینگ لجستیک دکا و بازوی حمل و نقل سنگین این هلدینگ است. این شرکت، علاوه بر حمل بار، خدمات تخصصی تعمیر و نگهداری ماشین های صنعتی و سنگین را نیز به تمامی فعالان این حوزه و سازمان ها و ارگان های بزرگ عرضه می کند و با تکیه بر تجهیزات مدرن و متخصص ترین نیروی انسانی، در این زمینه خدمات ارایه می دهد. دکادیزل همچنین وارد کننده انواع قطعات و ملزومات تعمیر ماشین های سنگین است و آن را در اقصی نقاط کشور به صورت حضوری و آنلاین به فروش می رساند.

شرکت دکــادیزل، اولین شرکت حمل و نقل زمینی چندوجهی در ایران است که در ناوگان سبز خود، از انواع کامیون و کامیونت های چادری، کمپرسی، کفی، تانکری و کانتینری بهره می برد. این شرکت در پذیرش انواع بار (قطعات، محصولات، فراورده های نفتی و…) هیچگونه محدودیتی نداشته و به پشتوانه تجربیات بسیار در امر برنامه ریزی و ارسال روزانه چندین هزار تن محموله در کل کشور، قدرتمند و قابل اطمینان است.

افتتاح ۵ هاب تعمیرگاهی در ۵ نقطه مواصلاتی کشور

علی حکمتی پور، مدیرعامل دکادیزل که 23 سال سابقه فعالیت در صنعت حمل و نقل دارد در گفتگو با تین نیوز با اشاره به خدمات و فعالیت های دکادیزل درباره خدمات این شرکت توضیح داد: در سال ۲۰۲۵ ، ۵۰ دستگاه به ناوگان دکادیزل اضافه خواهد شد. همچنین اولین شرکت تعمیرگاهی دکادیزل در اصفهان افتتاح شده است که به کلیه کامیون داران خدمات ارائه می دهد و در آینده نیز ۵ هاب تعمیرگاهی در ۵ نقطه مواصلاتی کشور افتتاح میشود. دکا هلدینگ لجستیکی ۳۶۰ درجه است، در هر جایی که تیرپارک ها افتتاح می شود قطعا یک تعمیرگاه برای رساندن خدمات اولیه به رانندگان لازم خواهد بود.

وی در رابطه با عملکرد این شرکت توضیح داد: عملکرد دکادیزل در سه فاز تعریف شده است. عملکرد کریری که بر این اساس کیلومتر پیمایش ناوگان دکادیزل را به ۱۴۰۰۰ کیلومتر رسانده ایم. در حال حاضر پیمایش کامیون ها که سازمان راهداری اعلام کرده است ۶۵۰۰ کیلومتر است؛ ما با بهینه سازی حمل توانسته ایم این رقم را برای حمل بار به رقم ۱۴۰۰۰ کیلومتر برسانیم.

حکمتی پور با اشاره به خدمات تخصصی تعمیر و نگهداری ماشین های صنعتی و سنگین افزود: با توجه به اینکه اکثر کامیون های وارداتی چینی هستند تامین قطعات یکی از دغدغه های کامیونداران است که ما سعی کردیم با تامین قطعات و بهینه سازی آن واردات قطعا را به کشور کم کنیم. در راستای واردات قطعات با شرکت های خارجی قراردادهایی منعقد شده که سری اول آن به کشور وارد شده است. 

مدیر عامل دکادیزل همچنین اعلام کرد: از نظر تعمیرات صفر تا صد تعمیر دو مدل کامیونهای برند دیما و پیلسان را انجام می دهیم. ارائه خدمات پساگارانتی به رانندگان را در برنامه داریم.

وی درباره اقدامات آتی دکادیزل در ارائه خدمات به رانندگان افزود: برنامه ما این است جهت رفاه حال رانندگان کامیون، خدمات پساگارانتی قطعات و لوازم یدکی ناوگان سنگین را ارائه دهیم. یعنی دوره گارانتی که تمام شد بتوانیم برایشان دوباره گارانتی انجام دهیم. از دیگر توانمندی های مجموعه بحث لندتک است، برخی قطعات بسیار گران است و گاه کامیون های خودمالک که به دلیل خرابی موتور توانایی تعمیر نداشته اند روزهای متمادی می خوابند، در این شرایط ما این کامیون ها را جهت تعمیر معرفی و ضمانت می کنیم تا از وام استفاده کنند و از عملکرد ناوگان بتوانند وام را پرداخت کنند. نوسانات ارزی و واردات قطعات قاچاق، دو معضل مهم وی درباره چالش ها و مشکلات پیش روی تامین قطعات خاطرنشان کرد: مهمترین چالش حال حاضر ما نوسانات ارزی است که بسیار آسیب زننده است.

یکی از دغدغه های مهمی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم نوسانات شدید قیمتی است و نمی دانیم قطعه ای که امروز با یک قیمت وارد می کنیم آیا فردا با همان قیمت قادر به واردات آن هستیم؟ ورود قطعات قاچاق و فیک که از مبادی غیرقانونی وارد می شود از دیگر مشکلاتی است که با آن دست پنجه نرم می کنیم. ورود این قطعات قاچاق با توجه به قیمت باعث معضلات رقابتی برای ما می شود و از طرف دیگر آسیب هایی و خطراتی که این قطعات فیک در پی دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل دکادیزل تصریح کرد: متاسفانه سازمان های متولی هیچ تفاوتی بین شرکت هایی که خودشان برای خرید ناوگان سنگین سرمایه گذاری کردند با شرکت هایی که ناوگانی در اختیار ندارند قائل نیستند. در شرایطی که شرکتی مثل ما که سرمایه گذاری و هزینه های خرید کامیون و هزینه های بالای نیروی انسانی داشته باید با شرکت هایی که چنین هزینه هایی بر آن تحمیل نمی شود رقابت کند. متاسفانه توانمندی ها در نظر گرفته نمی شود. این یکی از معضلات بزرگی است که صنعت لجستیک و حمل و نقل در کشور با آن رو به رو است.

علی حکمتی پور
علی حکمتی پور، مدیرعامل دکادیزل

در تأمین زمین برای ساخت تعمیرگاه حمایت لازم است

وی همچنین با اعلام اینکه در خصوص ایجاد تعمیرگاه های استاندارد به سود فکر نکرده و بیشتر هدف ارائه خدمات به رانندگان است، تصریح کرد: بدیهی است حل مشکل کامیون داران در درازمدت حاشیه سود خوبی خواهد داشت اما در مسیر ایجاد تعمیرگاه های استاندارد جهت رفاه حال رانندگان معضل زمین و مجوز و عدم حمایت کافی دولت یکی از موانع ایجاد این تعمیرگاه هاست. 

علی حکمتی پور در پایان با تاکید بر اینکه می بایست جهت تسهیل روند فعالیت شرکت های لجستیکی دست اندازها و سازمان های موازی کم شود، خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که هم اکنون در زمینه ایجاد تعمیرگاه های استاندارد داریم موضوع تامین زمین است که درخواست ما از دستگاه ها و سازمان های دست اندرکار این است که برای تأمین زمین جهت ساخت تعمیرگاه های استاندارد حامی بخش خصوصی باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.