اتمام عملیات ریلگذاری تونل و واریانت ریگ ـ زرین
مدیرکل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاک ریگـ ـ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد.
![اتمام عملیات ریلگذاری تونل و واریانت ریگ ـ زرین](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/3TewhomOebhp/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLKF3sXIg5Hl6/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA+%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86.jpg)
مدیرکل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاک ریگـ ـ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی از عملیات ریلگذاری تونل و واریانت بلاک ریگ ـ زرین خبر داد و گفت: محور اردکان- چادرملو یکی از پرترافیک ترین خطوط راه آهن است که در سال ۱۳۷۶مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به شیب وفراز و ترافیک سنگین محور مذکور، احداث تونل و واریانت که باعث کاهش شیب و فراز خطوط ریلی می شود، در دستور کار راه آهن قرار گرفت.
مدیرکل راه آهن یزد تصریح کرد: با توجه به حمل مواد معدنی و کنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط کشور، احداث خط دوم محور اردکان ـ چادرملو به راه آهن پیشنهاد شد که امیدواریم در سال های آینده شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.
داودی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۳۸۵ واگن از محور چادرملو به وزن ۲۹هزار و ۵۵۰ تن مواد معدنی و کنستانتره ازچادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود.
وی بیان کرد: طی دوماهه سال جاری از این معدن یک میلیون و ۸۳۲ هزار تن بارگیری صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.
مدیرکل راه آهن یزد گفت: با احداث یک دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید (ریگ – زرین) به طول ۱۴کیلومتر، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت که در این رابطه ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم درپایان نیمه اول سال ۹۶ شاهد بهره برداری این بلاک باشیم.