◄ ریلگذاری در پروژه دو خطه کردن راهآهن «زنجان - تهران»
مدیرکل راهآهن شمال غرب کشور گفت: پروژه دوخطه کردن راهآهن «زنجان - تهران» از زمان پیشبینیشده جلوتر است.
مدیرکل راهآهن شمال غرب کشور گفت: پروژه دوخطه کردن راهآهن «زنجان-تهران» از زمان پیشبینیشده جلوتر است.
به گزارش تیننیوز، علی خدایی با تأکید بر اینکه پروژه دوخطه کردن راهآهن تهران زنجان، به چهار قطعه تقسیمشده است، تصریح کرد: خوشبختانه پروژه از زمان پیشبینیشده جلوتر است و با اقدامات صورت گرفته امروز شاهد ریلگذاری در منطقه هستیم.
خدایی با اشاره به اینکه امیدواریم سال آینده بتوانیم از این پروژه بهرهبرداری کنیم، خاطرنشان کرد: بهرهبرداری از این پروژه علاوه بر توسعه منطقه، نقش تأثیرگذاری در کاهش میزان بارمحوری خطوط، کاهش ترافیک خطها، زود رسیدن قطارها به مقصد و صرفهجویی در مصرف سوخت دارد.
وی یادآور شد: در ایستگاه راهآهن خرمدره علاوه بر پاسگاه که به بهرهبرداری رسید، احداث سکو و زیرگذر و نیز و ایجاد پلهبرقی در ایستگاه نیز در دست انجام است.
«حجت محمدی» با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور ما راهها بیشترین تلفات را در تصادفات دارند، یادآور شد: پیشرفت ما درزمینهٔ ریلی باعث کاهش میل مردم به سفرهای جادهای میشود و آمار مرگومیر ناشی از تصادفات جادهای پایین میآید.
این مسئول با اشاره به اینکه باوجود همه مشکلات دولت قدمهای خوبی برای رشد توسعه کشور برداشته است، تصریح کرد: میزان دسترسی به راههای مطلوب از آیتمهای توسعه در کشور محسوب میشود و امروز اکثر راههای کشور آسفالت است.
حجت محمدی گفت: طرح دوبانده کردن راه آهن زنجان- تهران تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
پیشازاین اسد اله درویش امیری استاندار زنجان از هزینه 200 میلیارد تومانی در طرح دوخطه کردن راهآهن زنجان- تهران خبر داده و گفته بود: هماکنون 50 درصد از روند اجرایی طرح صورت گرفته است.
اگر دولت به سرمایهگذاری در راه اهن در زمان کار تا افتتاح سریعتر انجام دهد هزینه ها بالا نمی رود