اعتصاب، حمل و نقل ریلی را در فرانسه مختل کرد
نهمین مرحله از اعتصاب کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه که تا صبح سه شنبه ادامه خواهد داشت، روز دوشنبه به اخلال شدید در حمل و نقل ریلی این کشور منجر شد. اعتصاب کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه SNCF در اعتراض به اصلاحات در این شرکت، روز دوشنبه ادامه یافت و به اخلال شدید در رفت و آمد ریلی در این کشور منجر شد.
نهمین مرحله از اعتصاب کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه که تا صبح سه شنبه ادامه خواهد داشت، روز دوشنبه به اخلال شدید در حمل و نقل ریلی این کشور منجر شد. اعتصاب کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه SNCF در اعتراض به اصلاحات در این شرکت، روز دوشنبه ادامه یافت و به اخلال شدید در رفت و آمد ریلی در این کشور منجر شد.
به گزارش تیننیوز، با توجه به پیش بینی مدیریت شرکت ملی راه آهن فرانسه، اوایل صبح امروز تقریبا همه خطوط راه آهن مختل شد. اعتصاب حرکت یک سوم قطارهای سریع السیر، دو پنجم خطوط بین المللی، یک پنجم قطارهای عادی و یک سوم قطارهای حومه و منطقه را تحت تاثیر قرار داد.رفت و آمد بین پاریس و نورماندی هم پس از قطع یکی از کابل های خطوط قطار در یکشنبه شب کاملا متوقف شد. سخنگوی شرکت ملی راه آهن فرانسه این اتفاق را « کینه توزانه » توصیف کرد.حرکت قطارها در خطوط منطقه و حومه پاریس هم به شدت مختل شده است.
در مجموع 43 درصد از کارکنان قطارهای شرکت ملی راه آهن فرانسه شامل رانندگان لوکوموتیو و عوامل کنترل اعلام کرده اند قصد دارند 48 ساعت دست از کار بکشند که در مقایسه با روز یکشنبه شمار آنها افزایش یافته است. یک منبع نزدیک به مدیریت شرکت ملی راه آهن فرانسه اذعان کرد از شمار اعتصاب کنندگان در مقایسه با روزهای اول کاسته نشده است.بر این اساس روز دوشنبه 75/8 درصد لوکوموتیو رانان، 74/2 درصد عوامل کنترل و 36 درصد سوزنبانان اعتصاب کردند درحالی که این میزان روز یکشنبه به ترتیب 47/3 ،38/9 و 13/7 درصد بود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، نهمین مرحله اعتصاب کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه ساعت هشت صبح روز سه شنبه پایان می یابد. این جنبش دست کم تا 28 ژوئن و با فاصله48 ساعته در هر پنج روز ادامه می یابد.چهار اتحادیه کارکنان این شرکت دولتی ( CGT, Unsa, CFDT ، Sud-Rail ) از آنها خواسته اند در همه پرسی که در باره اصلاحات ریلی برگزار می شود شرکت کنند. به گفته مدیران یکی از این اتحادیه ها، این همه پرسی که مدیریت شرکت ملی راه آهن و دولت فرانسه آن را غیرقانونی می دانند نشان خواهد داد بیشتر کارکنان راه آهن مخالف این اصلاحات هستند چرا که مسئولان این شرکت در روزهای اخیر بر کاهش شمار اعتصاب کنندگان تاکید می کنند.