◄ برانگیختن حساسیت مدیران برای افزایش بهرهوری
بهمنظور ارتقا دانشافزایی، توانمندی و افزایش بهرهوری مدیران، امروز چهارشنبه ۲۵مهرماه جلسه «برندسازی» با حضور مدیران ستاد و مناطق مختلف راهآهن برگزار شد.
محمود محمدیان عضو هیاتعلمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی با طرح مباحثی درزمینه برندسازی تاکید کرد: برندینگ علم و هنر مدیریت ذهن مشتری است و طرح این موضوع در راهآهن نشانه تلاش این سازمان برای دستیابی به اهداف خود است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، محمود محمدیان با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این جلسه برانگیختن حساسیت مدیران نسبت به موضوع «برندسازی» است، افزود: این حساسیت موجب میشود تا مدیران در انجام امور خود به مسئله برندینگ و بهکارگیری آن توجه بیشتری داشته باشند.
محمدیان با اشاره اینکه هر تجارتی از دو جنبه علم و هنر برخوردار است، افزود: در تجارت موفق این دو بخش باید باهم همراه باشند.
عضو هیات موسس انجمن علمی بازاریابی ایران در تشریح بخش هنر تجارت، گفت: منظور از هنر تجارت مفاهیمی چون برندینگ، مارکتینگ، استراتژی و... است که متاسفانه در ایران کمتر موردتوجه قرار میگیرد.
وی ساخت و توسعه زیرساختها را تنها بخشی از تجارت دانست و یادآور شد: برای دریافت سهم بیشتر بازار باید بتوانیم ذهن مشتریان را مدیریت کنیم.
محمدیان بابیان اینکه اگر از برندینگ استفاده کنیم میتوانیم با کمترین هزینه و به سهولت وارد بازارهای دیگر شویم، گفت: تصمیمات در مورد برندینگ در بالاترین لایحههای یک سازمان گرفته میشود و قدم اول این است که مدیران نسبت به آن حساس باشند.
وی اجرای فرآیند برندینگ را طولانیمدت دانست و افزود: باید در مدیران این گفتمان موردتوجه قرار گیرد تا به لایههای پایینتر سازمان سرایت کند.
محمدیان جاریسازی گفتمان از طریق تکرار و اقدام را از مهمترین وظایف مدیران و مشاوران هر سازمان خواند و آن را اساس نهادینه کردن اهداف هر سازمان عنوان کرد.
عضو هیاتعلمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی با یادآوری اینکه اگر گفتمانسازی نکنیم درگیر گفتمانهای رایج در صنعت میشویم، گفت: پیگیری موضوع برندینگ در راهآهن، مزایایی چون ایجاد انحصار پنهان، تحریک خریدار، بالا بردن قدرت چانهزنی، افزایش مانور قیمتی و جذب نیروی متخصص برای این شرکت به دنبال دارد.
موفقیت شرکتها در گروه آموزش مدیران
محمدهادی ضیاییمهر مدیرکل راهآهن خراسان هم در این رویداد با اشاره به اینکه، موفقیت سازمانهای پیشرو مدیون آموزش و توسعه بهرهوری مدیران است، گفت: اگر به مسیر توسعه در مدیران سازمانی توجه شود، سایر کارشناسان و کارکنان سازمان نیز فرآیند این مسیر را ادامه میدهند که نتیجه این امر تحقق اهداف سازمان است.
وی با اشاره به توصیههای مدیرعامل راهآهن مبنی برای توسعه آموزش مدیران، افزود: برای منظور اجرای این توصیهها، برنامه مختلفی برای معاونان این منطقه تدارک دیدهشده که ازجمله آن میتوان به آموزش زبان انگلیسی، برگزاری دورههای مربوط به MBA و جلسات آموزشی هفتگی با موضوع آموزشهای عمومی موردنیاز و با حضور اساتید دانشگاه و متخصصین این امر اشاره کرد.