◄ اجرای سینی دوار در راهآهن مهاباد-ارومیه رکورد زد
سرپرست اداره کل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ویژگیهای پروژه ریلی مهاباد-ارومیه را تشریح کرد.
![اجرای سینی دوار در راهآهن مهاباد-ارومیه رکورد زد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/2RkQGmlB6MJB/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLK7Ze5tDoYc4/%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C+%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1+%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86+%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%87.jpg)
سرپرست ادارهکل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ویژگیهای پروژه ریلی مهاباد-ارومیه را تشریح کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی صیدگر گفت: اجرا و نصب سینی دوار با قطر ۳۰ متر و ظرفیت لکوموتیو ۲۵۰ تن در پروژه ریلی مهاباد-ارومیه در کمتر از سه ماه یک رکورد جدید است.
او افزود: سینی دوار با هدف ایجاد قابلیت چرخش و تغییر جهت لکوموتیو با سرعت ۰.۸ دور بر دقیقه نصب شد که قابلیت ارتقا و بهروزرسانی دارد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: ریلگذاری در عملیات روسازی راهآهن مهاباد-ارومیه شامل ۹۷ کیلومتر در مسیر و ۱۳ کیلومتر در قالب خطوط ایستگاهی است.
صیدگر گفت: برای این حجم از ریلگذاری بیش از ۱۳ هزار تن ریل با پروفیل ۶۰E۱ و گرید R۲۶۰ مصرف شده است.
او افزود: در عملیات روسازی راهآهن مهاباد-ارومیه ۱۸۳ هزار عدد تراورس بتنی، ۳۶۵ هزار پابند، ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بالاست، ۴۰ دستگاه سوزن نیز استفاده شده است.
سرپرست ادارهکل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: در فاز اول سیستم ارتباطات، کابلگذاری فیبر نوری به طول ۹۵ کیلومتر، ۵ دستگاه دکل مخابراتی خود ایستا و ۵ دستگاه بیسیم ثابت ایستگاهی نصب شده است.
صیدگر ادامه داد: اگرچه درمجموع اعتباری بالغبر ۱۲۰ میلیارد تومان برای انجام عملیات روسازی خط هزینه شده است اما ارزش سرمایهگذاری انجامشده در صورت محاسبه بهروز بیش از ۲ برابر خواهد بود.
سینی دوار شمال
راه اهن شمال