◄ اجرای سینی دوار در راهآهن مهاباد-ارومیه رکورد زد
سرپرست اداره کل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ویژگیهای پروژه ریلی مهاباد-ارومیه را تشریح کرد.
سرپرست ادارهکل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ویژگیهای پروژه ریلی مهاباد-ارومیه را تشریح کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی صیدگر گفت: اجرا و نصب سینی دوار با قطر ۳۰ متر و ظرفیت لکوموتیو ۲۵۰ تن در پروژه ریلی مهاباد-ارومیه در کمتر از سه ماه یک رکورد جدید است.
او افزود: سینی دوار با هدف ایجاد قابلیت چرخش و تغییر جهت لکوموتیو با سرعت ۰.۸ دور بر دقیقه نصب شد که قابلیت ارتقا و بهروزرسانی دارد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: ریلگذاری در عملیات روسازی راهآهن مهاباد-ارومیه شامل ۹۷ کیلومتر در مسیر و ۱۳ کیلومتر در قالب خطوط ایستگاهی است.
صیدگر گفت: برای این حجم از ریلگذاری بیش از ۱۳ هزار تن ریل با پروفیل ۶۰E۱ و گرید R۲۶۰ مصرف شده است.
او افزود: در عملیات روسازی راهآهن مهاباد-ارومیه ۱۸۳ هزار عدد تراورس بتنی، ۳۶۵ هزار پابند، ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بالاست، ۴۰ دستگاه سوزن نیز استفاده شده است.
سرپرست ادارهکل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: در فاز اول سیستم ارتباطات، کابلگذاری فیبر نوری به طول ۹۵ کیلومتر، ۵ دستگاه دکل مخابراتی خود ایستا و ۵ دستگاه بیسیم ثابت ایستگاهی نصب شده است.
صیدگر ادامه داد: اگرچه درمجموع اعتباری بالغبر ۱۲۰ میلیارد تومان برای انجام عملیات روسازی خط هزینه شده است اما ارزش سرمایهگذاری انجامشده در صورت محاسبه بهروز بیش از ۲ برابر خواهد بود.
سینی دوار شمال
راه اهن شمال