بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ اجرای سینی دوار در راه‌آهن مهاباد-ارومیه رکورد زد

سرپرست اداره کل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ویژگی‌های پروژه ریلی مهاباد-ارومیه را تشریح کرد.

اجرای سینی دوار در راه‌آهن مهاباد-ارومیه رکورد زد
تین نیوز |

سرپرست اداره‌کل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ویژگی‌های پروژه ریلی مهاباد-ارومیه را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی صید‌گر گفت: اجرا و نصب سینی دوار با قطر ۳۰ متر و ظرفیت لکوموتیو ۲۵۰ تن در پروژه ریلی مهاباد-ارومیه در کم‌تر از سه ماه یک رکورد جدید است.

او افزود: سینی دوار با هدف ایجاد قابلیت چرخش و تغییر جهت لکوموتیو با سرعت ۰.۸ دور بر دقیقه نصب شد که قابلیت ارتقا و به‌روزرسانی دارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: ریل‌گذاری در عملیات روسازی راه‌آهن مهاباد-ارومیه شامل ۹۷ کیلومتر در مسیر و ۱۳ کیلومتر در قالب خطوط ایستگاهی است.

صیدگر گفت: برای این حجم از ریل‌گذاری بیش از ۱۳ هزار تن ریل با پروفیل ۶۰E۱ و گرید R۲۶۰ مصرف شده است.

او افزود: در عملیات روسازی راه‌آهن مهاباد-ارومیه ۱۸۳ هزار عدد تراورس بتنی، ۳۶۵ هزار پابند، ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بالاست، ۴۰ دستگاه سوزن نیز استفاده شده است.

سرپرست اداره‌کل ساخت روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: در فاز اول سیستم ارتباطات، کابل‌گذاری فیبر نوری به طول ۹۵ کیلومتر، ۵ دستگاه دکل‌ مخابراتی خود ایستا و ۵ دستگاه بیسیم‌ ثابت ایستگاهی نصب شده است.

صیدگر ادامه داد: اگرچه درمجموع اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای انجام عملیات روسازی خط هزینه شده است اما ارزش سرمایه‌گذاری انجام‌شده در صورت محاسبه به‌روز بیش از ۲ برابر خواهد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید خاندوست پاسخ

    سینی دوار شمال

    • سعید خاندوست دورابی

      راه اهن شمال