بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های کریدورهای ترانزیتی

از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های کریدورهای ترانزیتی
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از آٰغاز به کار صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه اولیه ۱۹ هزار میلیارد تومانی بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها خبر داد و گفت: از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جریان سفر به استان گلستان با اشاره به تصویب اساس‌نامه صندوق توسعه حمل‌ونقل اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون برنامه ششم توسعه، احکام دائمی باهدف ایجاد ظرفیت مالی برای توسعه و تحرک حوزه حمل‌ونقل قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس آن دولت مکلف به تشکیل صندوقی برای توسعه حمل‌ونقل شد که اساس‌نامه آن روز چهارشنبه در هیات دولت به تصویب رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه اولیه ۱۹هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه حمل‌ونقل گفت: این صندوق کار خود را بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌های حمل‌ونقل آغاز خواهد کرد و امیدواریم با افزایش حجم سرمایه این صندوق در سال آینده شاهد سرعت بخشی به تحقق اهداف حمل‌ونقل کشور باشیم.

اسلامی بخش خصوصی را موتور مهم توسعه کشور دانست و گفت: با تکمیل زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی شرایط مناسب برای مردم و فعالان بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و در همین موقعیت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

گفتنی است، دولت باهدف ایجاد سازوکار تجهیز و تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت ناوگان حمل‌ونقل کشور و ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات حمل‌ونقل کالا و مسافر، اساسنامه صندوق توسعه حمل‌ونقل را به تصویب رساند.

هم‌چنین تشویق، حمایت و مشارکت در تأمین مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ساخت، توسعه، تجهیز، بهسازی، نوسازی، نگهداری، بهره‌برداری زیرساخت‌های شبکه ناوگان حمل‌ونقل کشور، اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل از طریق بانک های عامل، حمایت و تشویق صنایع و شرکت های دانش بنیان مرتبط با حوزه حمل‌ونقل از جمله فعالیت‌های صندوق یادشده است.

از دیگر فعالیت‌های صندوق توسعه حمل‌ونقل می‌توان به بیمه سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل و ارایه تضامین به متقاضیان، حمایت از تهیه و ارایه بسته‌های سرمایه‌گذاری، ارایه خدمات از طریق بانک های عامل به شرکت های لیزینگ جهت فروش اقساطی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به منظور نوسازی ناوگان و مشارکت در شرکت پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل اشاره کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.