◄ 8.5 کیلومتر از خط 7 متروی تهران با 16 ایستگاه افتتاح میشود
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر از افتتاح هشت و نیم کیلومتر از بخش شرقی خط 7 متروی تهران داد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه بهزودی 8.5 کیلومتر از بخش شرقی خط 7 متروی تهران بهطور رسمی افتتاح میشود، گفت: تعداد ایستگاههای این خط با احتساب دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه که همزمان با شب عید غدیر خم بهرهبرداری غیررسمی شد و همچنین مجموعه 6 ایستگاهی که طی شش ماه دوم سال در خدمت شهروندان قرار میگیرد به 16 ایستگاه خواهد رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با اشاره به افتتاح دو ایستگاه میدان محمدیه و بسیج (حدفاصل ایستگاههای مهدیه تا بسیج)، گفت: این آمادگی را داریم که از مهر ماه تا پایان امسال هر ماه، یک ایستگاه را در خط هفت مترو وارد مدار بهرهبرداری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران است، بیان داشت: بخش میانی و شمالی خط هفت را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند ماه سال گذشته با 8 ایستگاه افتتاح کردیم، که تعداد این ایستگاهها با احتساب مجموعه ایستگاههای بهرهبرداری شده طی ماههای آینده در سال 98 به 16 ایستگاه خواهد رسید و همچنین 6 ایستگاه باقیمانده در برنامه سال 99 بوده که در مجموعه با تامین منابع مالی و تکمیل خط 7؛ شاهد 22 ایستگاه با 27 کلیومتر تونل در این خط خواهیم بود.
وی در ادامه در خصوص خط 6 متروی تهران با تاکید بر اینکه اولین افتتاح ما در خط 6 مربوط به ایستگاه میدان امام حسین (ع) است، افزود: این ایستگاه با خط دو تقاطع دارد و نقطه پرترددی در تهران محسوب میشود.
امام با اشاره به اینکه 9 کیلومتر جنوبی خط 6 (حدفاصل دولتآباد تا میدان شهدا) در 18فروردین ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور، به بهرهبرداری رسید، گفت: مرحله بعدی افتتاح حدفاصل ایستگاه تربیت مدرس در منطقه 2 تا ایستگاه ستاری در منطقه 5 است.
وی در خصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خطوط 6 و 7، گفت: در شرایط فعلی بودجه مورد نیاز 7 هزار میلیارد تومان است که البته این رقم تا انتهای پروژه ثابت نیست چرا که قیمتها و هزینه در حال تغییر است.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)ادامه داد: در سال 96 هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود 250 میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم از 550 میلیارد تومان فراتر رفته و رقم آن برای سال آینده قابل پیشبینی نیست.
وی تصریح کرد: ممکن است اینگونه گفته شود که با توجه به اینکه بخش بسیاری از مصالح ساختمانی در بخش تاسیساتی مترو از داخل کشور تامین میشود لذا نباید قیمت افزایش یابد، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که در شرایط فعلی اقتصادی قیمت تولیدات داخلی نیز افرایش داشته است.