بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

رشد ۳۸/۵ درصدی اعتبار توسعه حمل و نقل ریلی در سال ۹۹

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در بخش حمل و نقل پرداخت.

رشد ۳۸/۵ درصدی اعتبار توسعه حمل و نقل ریلی در سال ۹۹
تین نیوز |

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در بخش حمل و نقل پرداخت.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال 1399 کل کشور 19. بخش حمل‌و‌نقل» آورده است: رشد اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای فصل حمل‌ونقل در پیوست شماره 1 لایحه بودجه سال 1399 نسبت به اعتبارات مصوب قانون بودجه سال 1398 معادل 39/4 درصد است. اعتبار مذکور عموماً در ادامه عملیات اجرایی طرح‌های در دست اجرای فصل در سال 1399 هزینه خواهد شد.

بر اساس این گزارش طرح‌های فصل حمل‌ونقل در پیوست شماره 1 لایحه بودجه سال 1399 درمجموع 339 طرح است که یک طرح آن جدید و بقیه از طرح‌های در دست اجرا از سال‌های گذشته است و با هزینه کردن اعتبارات پیش‌بینی شده در پیوست شماره 1 لایحه، عملیات اجرایی سه طرح در برنامه توسعه حمل‌ونقل ریلی و ۲۰ طرح در برنامه توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای در طول سال 1399 به پایان و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بر اساس مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعتبار برنامه توسعه حمل‌ونقل ریلی در پیوست مذکور در سال 1399 از رشد 40/8 درصدی برخوردار است که در طول سال 1399 در 54 طرح این برنامه، هزینه خواهد شد و از مجموع اعتبار برنامه توسعه حمل‌ونقل ریلی در پیوست مذکور تنها 27/3 درصد آن به امر بهسازی اختصاص یافته که با توجه به فرسودگی خطوط و نیاز به بهسازی و بازسازی خطوط و وسایل ناقله، اعتبار ناچیزی است. ضمن اینکه برای جبران خسارات سیل سال 1398، در این برنامه اعتباری برای سال 1399 پیش‌بینی نشده است.

در این گزارش همچنین تصریح شده است که اعتبار برنامه توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای در پیوست مذکور در سال 1399 از رشدی معادل 38/5 درصد برخوردار است که در طول سال 1399 در عملیات اجرایی 270 طرح در دست اجرای این برنامه هزینه خواهد شد و از مجموع اعتبار برنامه توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای در پیوست شماره 1 لایحه بودجه سال 1399 تنها 14/7 درصد آن به امر نگهداری (ایمن‌سازی، تجهیز علائم و تجهیزات ایمنی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، روکش آسفالت و ...) اختصاص یافته که از این اعتبار معادل 12/8 درصد آن مربوط به نگهداری، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و روکش آسفالت حدود 34000 کیلومتر راه شریانی و تنها 1/9 درصد آن به بقیه راه‌های تحت حوزه استحفاظی وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.