راهآهن گیلان چقدر پیشرفت فیزیکی دارد؟
استاندار گیلان گفت: اتمام راه آهن گیلان نه تنها منافع استانی و کشوری دارد، بلکه حتی از منافع فراملی نیز برخودار است.
استاندار گیلان گفت: اتمام راه آهن گیلان نه تنها منافع استانی و کشوری دارد، بلکه حتی از منافع فراملی نیز برخودار است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ارسلان زارع امروز در بازدید از پروژه راه آهن رشت –کاسپین- انزلی گفت: این پروژه از پروژه های مهم ملی است که می تواند تاثیرات چشمگیری در حوزه صادرات واردات و حمل بار نه تنها برای ایران بلکه سایر کشورهای داشته باشد.
وی با اشاره به تاثیر تکمیل راهآهن در معاملات تجاری اوراسیا افزود: دولت اهتمام ویژه دارد تا اجرای این پروژه تا پایان دولت انجام شود.
زارع با بیان اینکه قطعه 6 این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که امیدواریم تا پایان تابستان در بخش زیرساخت به پایان برسد و از آذرماه سال جاری برای روسازی اقدامات لازم انجام شود، ادامه داد: منافع ساخت این راه آهن فقط مختص گیلان و یا در سطح کشور نیست بلکه منافع فرا ملی دارد.
وی تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه مطلوب است اما ما قانع نیستیم و انتظار داریم تحرک بیشتری صورت بگیرد.
استاندار گیلان با بیان اینکه برای تامین مالی پروژه این پروژه دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه حمایت ویژهای داشتند، خاطرنشان کرد: علاوه بر هفتاد میلیارد تومانی که در نوبت قبل به این بخش استان تخصیص یافته بود، طی روزهای گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۰ میلیارد تومان دیگر به این قطعه اختصاص داد.
وی همچنین از تخصیص بودجه ۲۰ میلیارد تومانی برای راه آهن انزلی -آستارا و نیز ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای قطعه باقی مانده از آزادره رشت – قزوین خبر داد.
زارع، خطاب به پیمانکاران قطعه ۶ و ۷ این پروژه گفت: لازم است نسبت به اجرای تعهدات خود در برنامه ریزی دقیق اقدام کنید تا این پروژه به عنوان مطالبات دولت و مردم در زمان مناسب تحویل شود.
راه آهنی که به آستارا میرود مستقیما ادامه راه آهن رشت است ( بدون عبور از انزلی) یا مسیر رشت – انزلی - آستارا اجرا خواهد شد؟