گردآوری تخصص و علایق، هنر و خلاقیت، مدیریت و مطالعه و جوشش و ذوق درونی در روابط عمومی
روابط عمومی را میتوان یکی از مشاغل چند بُعدی دنیای امروز دانست؛ بسیاری از ویژگیها، تخصص و علایق، هنر و خلاقیت، مدیریت و مطالعه، جوشش و ذوق درونی و عوامل بیشمار دیگری باید گردهم آیند تا دستاوردهای اثربخش این فن و هنر متجلی شود.
محمدجواد آخوندی
روابط عمومی را میتوان یکی از مشاغل چند بُعدی دنیای امروز دانست؛ بسیاری از ویژگیها، تخصص و علایق، هنر و خلاقیت، مدیریت و مطالعه، جوشش و ذوق درونی و عوامل بیشمار دیگری باید گردهم آیند تا دستاوردهای اثربخش این فن و هنر متجلی شود.
بهنظر میرسد پیش نیاز ها، الزامات و نکات اساسی و ذیربط در روابط عمومی پویا، کارآمد و مهم است که مهمترین آنها را عنوان میکنم اما “نه به قصد خواندن و گذشتن” بلکه به قصد خواندن و ایستادن و به تأمل نشستن.
* عشق و تمایلات درونی نزد فعالان روابط عمومی یک ضرورت است.
* اگر نان از آرد تولید و ساخته می شود، فن روابط عمومی از “خلاقیت و نوآوری” مایه می گیرد.
* روابط عمومی مجموعه ای است از دانش و عشق، علم و هنر، ذوق و درایت
* بکارگیری خلاقیت و نوآوری در کلیه فعالیت ها.
* توانایی بالا در زیبایی شناختی و تقویت این حس در ادراکات فردی و بروز و ظهور آن در فعالیت های سازمانی و فرهنگی و رسانهای.
نقش روابط عمومیها در سال جهش تولید باید به گونهای باشد که با مدیریت ارتباطات یکپارچه در سطح ملی و بکارگیری موثر تمامی تکنیکها و تکنولوژیهای ارتباطی، موضوعات بخش را اولویتبندی و با مخاطبان اصلی ارتباط موثر برقرار کنند و بتوانند نقش مهمی در ایفای شعار سال داشته باشند.
و در پایان سخن، از همکاران خود در رسانهها میخواهم که سه وظیفه اصلی خود را که شامل نقد و نظارت، اطلاع رسانی و تبادل آراء را سر لوحه کاری خود قرار دهند و از هیچ کوشش و تلاشی در این راه دریغ نکنند.
مدیر روابط عمومی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راهآهن