وزیر صنعت: با واردات واگن مخالفم
با واردات واگن مخالفم و نمی گذاریم جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بهبود و ارتقای مدیریت، معاونتی مستقل با عنوان صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل شاتا (شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران) ، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل و نقل گفت: برای بهبود و ارتقای مدیریت، معاونتی مستقل با عنوان صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است.
وی همچنین تصریح کرد: طرح تامین مالی زنجیره ای و پروژه جریان شفاف کالا، ظرفیت های مناسبی برای فعالان تولید از جمله صنایع حمل و نقل ایجاد می کند.
دفتر صنایع ریلی و دریایی راه اندازی شد
وزیر صمت با بیان اینکه در ساختار جدید وزارت صمت دفتر صنایع ریلی و دریایی ایجاد شده است، گفت: هر سه ماه یکبار مسایل رشته فعالیت ها در نشست هم اندیشی با فعالان آن حوزه بررسی و تحلیل می شود.
فاطمی امین در ادامه با اعلام اینکه در تامین مواد اولیه اقدامات خوبی انجام گرفت، اضافه کرد: قیمتها در حوزه فولاد و سیمان متعادل شد.
بیشتر بخوانید:
مخالف واردات لوکوموتیو هستم
وی یکی از مزایای ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت را جلوگیری از تخلف و قاچاق دانست و تصریح کرد: ثبت فاکتورها مبنای مالیات و ارایه پرداختهای بانکی است.
با واردات واگن مخالفم
وی همچنین تاکید کرد: با واردات واگن مخالفم و نمی گذاریم جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.
وزیر صمت همچنین با بیان اینکه دفتر ماشین آلات کشاورزی، راهسازی و معدنی در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد گردید، گفت: برنامه نوسازی ناوگان سنگین تا پایان سال یا سال آینده اجرایی خواهد شد.
فاطمی امین تصریح کرد: برای تحقق اهداف چشم انداز افق ۱۴۰۴ باید در چند حوزه از جمله صنایع حمل و نقل سرآمد شویم.
گفتنی است که نشست هم اندیشی وزیر صمت با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل ونقل به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
پیشنهادات فعالان اقتصادی حوزه حمل و نقل
فعالان این حوزه پیشنهاداتی از جمله تعیین تکلیف بدهی قطعه سازان به خودروسازان، انعقاد قراردادهای بلند مدت خودروسازان با قطعه سازان توجه به صنعت دوچرخه برای رسیدن به استانداردهای جهانی، هم افزایی با سازمان محیط زیست و استاندارد برای اخذ مجوزات لازم و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل با ظرفیت های داخلی را مطرح کردند.
بازنگری قانون اسقاط موتور سیکلت، ضرورت تحقیق و توسعه، ارتقای برندینگ، حمایت از صنایع حمل و نقل دریایی و ریلی، حمایت ازصنعت ماشین آلات راهسازی و توجه به خدمات پس از فروش نیز از دیگر پیشنهادت مطرح شده بود.